کد خبر: 88309
A

محمدباقر نوبخت: پارسال فقط به رونق تولید فکر می کردیم، امسال به جهش تولید/ به دنبال برنامه‌هایی برای جهش تولید هستیم!

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:سازمان برنامه و بودجه برنامه خود را براساس وضعیت موجود تغییر داد. سازمان برنامه و بودجه هم در قانون بودجه فعلی تبصره ای برای اشتغال تولید دارد و برای سال آینده که الان برنامه بودجه 1400 در حال تهیه است، به دنبال برنامه‌هایی برای جهش تولید هستیم که از ظرفیت ها استفاده کنیم.

محمدباقر نوبخت: پارسال فقط به رونق تولید فکر می کردیم، امسال به جهش تولید/ به دنبال برنامه‌هایی برای جهش تولید هستیم!

به گزارش دیده بان ایران؛  محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز (شنبه) در مراسم افتتاح هزار استاندارد جدید آموزش مهارت گفت: تغییر شرایط کشور و عدم دست یابی به منابع سرمایه گذاری خارجی حتی منابع ارزی و منابع مرتبط با آن باعث شد که برای دست یابی به هدف تغییر مسیر بدهیم. واقعیت این است که اهداف انتخاب نبود بلکه الزام بود. با وجود این همه نیروی جوان آماده به کار و دست یابی موراد مندرج در سند 1404 باید تغییر مسیر بدهیم.

نوبخت با تاکید براین که بحث بر روی تغییر رویه است، ادامه داد: حال که 8 درصد را تفکیک کردیم و امکان سرمایه گذاری به جهت تحریم وجود ندارد به سمت بهره‌وری شیفت کردیم. برای واحدها تولیدی باید بنیان رفتار تولیدی ما بر پایه دانش و فناوری های نو باشد. به همین جهت جایگاه سازمان فنی حرفه ای کاملا با گذشته متمایز است. سازمان برنامه و بودجه برنامه خود را براساس وضعیت موجود تغییر داد. سازمان برنامه و بودجه هم در قانون بودجه فعلی تبصره ای برای اشتغال تولید دارد  و برای سال آینده که الان برنامه بودجه 1400 در حال تهیه است، به دنبال برنامه‌هایی برای جهش تولید هستیم که از ظرفیت ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در سال گذشته فقط به رونق تولید فکر می کردیم اما امسال با عطف به جهش تولید سازمان فنی حرفه ای در جایگاه متمایزی قرار می گیرد. به همه استانداران این مجوز داده شد که بتوانند از طریق امال مضاف و فروش آنها برای سرمایه گذاری ها و جبران قصورات استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر