کد خبر: 88319
A

عبدالله ناصری خطاب به وزیر آموزش و پرورش: در کتب درسی به مواجهه جاهلان مقدس مآب و بعضی طبقات ممتاز با ویروس کرونا بپردازید

عبدالله ناصری پژوهشگر و فعال سیاسی اصلاح طلب؛ در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش بر بازنگری بر کتب درسی دانش آموزان بر اساس واقعیت های پسا کرونا تاکید کرد. دربخش از نامه عبدااله ناصری به وزیر آموزش و پرورش آمده است: تدوین تاریخ پساکرونای معاصر ایران و ذکر حقایق تاریخی این ایام مثل وارونگی گفتار و پندار حکمرانان کشور و یا مواجهه جاهلانه مقدس مآبانه بعضی از طبقات ممتاز! ‌و یا بیان دوقطبی جامعه در برخورد با این ویروس تاریخی (یکی علمی-اخلاقی ودیگری قشری -آیینی) و نیز معرفی الگوهای زندگی از کادر فداکار درمان گرفته تا... از بایسته هایی است که باید مورد اهتمام آن وزارتخانه باشد. نگرانی اینجانب به عنوان معلم و تاریخ پژوه و سایر همکارانم این است که دوباره پزشکان و فلسفه دانانی که مدعیان علوم اجتماع و تاریخ اند با توهم و اعتماد به نفس کاذبی که نزدیک سه دهه دارند و با توصیه خویش سالارانه شوراهای معطل و موازی، تاریخ اجتماعی معاصر بنویسند.

عبدالله ناصری خطاب به وزیر آموزش و پرورش: در کتب درسی به مواجهه جاهلان مقدس مآب و بعضی طبقات ممتاز با ویروس کرونا بپردازید
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب؛ در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش بر بازنگری بر کتب درسی دانش آموزان بر اساس واقعیت های پسا کرونا تاکید کرد. 
متن نامه 
 
جناب آقای حاج میرزایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

 

با سلام ‌و احترام
  آگاهی دارید جهان و ایران پس از کرونا تغییر کرده و بیشتر خواهد کرد. بدیهی است جنابعالی و همکاران عزیزتان برای تجدید نظر در محتوای کتب تخصصی مربوطه برنامه دارید.  نکته لازم توجه، توجه ویژه به کتب انسانی و اجتماعی سازمان کتب درسی آن وزارتخانه است. تدوین تاریخ پساکرونای معاصر ایران و ذکر حقایق تاریخی این ایام مثل وارونگی گفتار و پندار حکمرانان  کشور و یا مواجهه جاهلانه مقدس مآبانه بعضی از طبقات ممتاز! ‌و یا بیان دوقطبی جامعه در برخورد با این ویروس تاریخی (یکی علمی-اخلاقی ودیگری قشری -آیینی) و نیز معرفی الگوهای زندگی از کادر فداکار درمان گرفته تا... از بایسته هایی است که باید مورد اهتمام آن وزارتخانه باشد. نگرانی اینجانب به عنوان معلم و تاریخ پژوه و سایر همکارانم این است که دوباره پزشکان و فلسفه دانانی که مدعیان علوم اجتماع و تاریخ اند با توهم و اعتماد به نفس کاذبی که نزدیک سه دهه دارند و با توصیه خویش سالارانه شوراهای معطل و موازی، تاریخ اجتماعی معاصر بنویسند.
ما جامعه علوم تاریخی امیدواریم در سال باقیمانده از این دولت شاهد یک همت و بدعت از آن سوی تعلیم و تربیت باشیم.
به امید حق

 

عبدالله ناصری طاهری
۱۱مرداد۱۳۹۹

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر