کد خبر: 88362
A

مخاطب خاص من مخترع خوبی برای نوآوری در جرایم است!؟

مخاطب من موج‌سوار خوبیست؟! می‌داند کجا، چگونه، و با چه تمهیداتی قلم براند و خلاصه‌ی مطلب مدیر لایقی است در صنعت خود! مخاطب خاص من مخترع خوبی برای نوآوری در جرایم است!؟ برای مثال با بزه گران¬نمایی خودساخته! انسان‌ها را به بند می‌کشد و برای پاسخ به هر دفاعی سبک دفاع خاص خویش را دارد، همچون تعادل سازی در گران¬نمایی خودساخته! و باب تهاتر در جرایم را به‌خوبی باز نموده و به تدریس عملی و کاربردی آن در دادسراها و محاکم مشغول است!؟

مخاطب خاص من مخترع خوبی برای نوآوری در جرایم است!؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛سید مهدی کریمی فارسی وکیل دادگستری در یادداشتی به موضوع عدالت پرداخته و نوشته است 

 

عدالت ناخوش احوال است... دریابیدش... (۲)

خطاب به یکی از مخاطبین خاص!

قطعاً خودت را به خواب‌زده‌ای! و الا...این‌همه سؤال!!...بی‌پاسخ!...

البته منتظر پاسخ نبودم چون آنچه گفتم حق بود ... و امثال تو به‌صرفه و صلاحشان نیست که در این باب سخنی برانند!!!

امثال تو دادرسی را قبل از صدور قرار نهایی (جلب به دادرسی) آغاز می‌کنند؟؟!!

یعنی با پیش‌فرض صدور قرار جلب به دادرسی‌، انسان‌ها را با مدد فضای مجازی...دربند قلم و جایگاه موردنظر خویش می‌کنید؟!

هشتم مردادماه قاضی‌القضات این دیار که اسب همت را زین کرده و وعده داده خشت اول را برای سامان دادن به عدلّیه نیکو ‌و استوار قرار خواهد داد...‌ و کجی را در این مسیر محو خواهد نمود و ساختارهای فساد باید در کشور حل شود!؟ به‌گونه‌ای که اگر شخص ایشان در ادامه‌ی کار نباشد!؟ عدالت به معنای واقعی به مسیر خود ادامه خواهد داد و هیچ‌کس را توانایی توقفش را نیست (امید به تحقق این وعده که لواسان ایستگاه اولش بود).

قاضی‌القضات بازهم چه زیبا سخن گفت سخنی که نتیجه سال‌ها تجربه است سخنی که ریشه در عهدنامه مالک اشتر دارد:

قاضی را بیشتر بررسی کن.

قاضی‌القضات ایران در مورخه 8/5/99 چنین فرموده‌اند:

(قلمی که در دست قاضی است خیلی کارها می‌کند باید مراقب بود با روابط ناسالم به اعتبار دستگاه قضا لطمه وارد نشود.)

مخاطب خاص من هم با قلمی که در دست دارد خیلی کارها می‌کند!!! حق را باطل ‌و باطل را حق!؟

اما مخاطب من موج‌سوار خوبیست؟! می‌داند کجا، چگونه، و با چه تمهیداتی قلم براند و خلاصه‌ی مطلب مدیر لایقی است در صنعت خود!

مخاطب خاص من مخترع خوبی برای نوآوری در جرایم است!؟

برای مثال با بزه گران­نمایی خودساخته! انسان‌ها را به بند می‌کشد و برای پاسخ به هر دفاعی سبک دفاع خاص خویش را دارد، همچون تعادل سازی در گران­نمایی خودساخته! و باب تهاتر در جرایم را به‌خوبی باز نموده و به تدریس عملی و کاربردی آن در دادسراها و محاکم مشغول است!؟

مخاطب خاص من چنان موجی از عدالت‌خواهی به راه می‌اندازد (با بهره‌گیری از کلمات کلیدی فیلم‌های سینمایی تاریخی...) که نگو و نپرس؟!

مخاطب من با قانون خوب تا می­کند تا که جامعه صدای خورد شدنش را نشنود!؟

مخاطب خاص من ریشه‌ای عمل می‌کند و جان کلام‌های حق را بیرون نیامده می‌میراند و بایکوت می‌کند (با به کار بردن عبارات خاص که رسانه و گزارش گران حامی وی آن را به طنزهای خاص مخاطب خاص من یاد نموده‌اند؟! مانند اینجا کودکستان نیست...بانکی حرف بزنید...؟!...محبوب قلب‌های متهمین اقتصادی...؟!)

مخاطب خاص من الحقّ که اهل جدول است. مهره­چینی را خوب می‌داند...

مخاطب خاص من بازی با رسانه و دوربین و مصاحبه با اصحاب رسانه را پیشه دارد!

مخاطی خاص من با زاویه‌ی دید دوربین ‌خوب آشناست؟!

مخاطب خاص من خوب می‌داند فقر چیست و کارتن‌خواب کیست و چه سکوی پرتابیست در دفاع از پرونده‌های خودساخته؟!

مخاطب خاص من با عبارات فقر و نداری مردم و به کار بستن این مفاهیم و به سخره گرفتن اصل 47 قانون اساسی و تهییج افکار عمومی یکه‌تاز و قهرمان عدالت گردیده است!؟

مخاطب خاص من قطعاً عهدنامه مالک اشتر را به‌خوبی خوانده ‌می‌داند بدل آن چیست؟!

مخاطب خاص من اسب همّت را زین کرده تا که به هر طریقی که شده همای سعادت را در قوه قضاییه با ظرافتی موج‌سواران را بر دوش خویش جا دهد!

مخاطب خاص من با در آغوش گرفتن نماینده شاکی و ‌سرمست از اینکه یک انسان دربند و غیر حاضر در جلسه دادرسی را در چشم مردم نیست ‌و نابود نموده به شیوه خاص خود جشن می‌گیرد؟!

گویی که هردو نفر دارند در مسیر حق جان می‌دهند (شهادت!!!!!!)!؟؟؟

مخاطب خاص من جنگ‌ندیده است‌، ترکش نخورده است.

مخاطب خاص من روی مین رفتن مشتاقانه را ندیده است!

مخاطب خاص من عملیات بی‌بازگشت جنگ را ندیده است!

 مخاطب خاص من از دالان مرگ اسارت رد نشده است! ولی توسط رسانه‌های حامی با رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی مقایسه می‌شود!! اما خودمانیم این کجا و آن کجا!! در شب‌های حمله بچه‌های جنگ هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند بازگشتی داشته باشند و آنگاه با در آغوش گرفتن یکدیگر به پیشواز شهادت رفتن را جشن می‌گرفتند؟! این آغوش کجا و آن آغوش کجا؟!!!

ای‌کاش مخاطبان خاص من و اصحاب رسانه‌اش سری به آسایشگاه‌های جانبازان قطع نخاعی می‌زدند همان‌هایی که قهرمان‌های واقعی و شهدای زنده‌اند، همان‌هایی که برای حفظ جان و مال و ناموس ایران زمین، کنون خموش و پر از فریاد و اعتراض در گوشه‌ی این آسایشگاه‌ها به‌سختی و پر از درد این روزگار خاص را طی می‌نمایند!! آری به ضم من اینان قهرمانان وطن‌اند نه مخاطب خاص من!!!!

که از این تعاریف رسانه‌ی طرفدار خویش سرخوش‌تر می‌شود و به عهدنامه‌ی مالک اشتر بدل میزند؟!!!

مخاطب خاص من خوب می‌داند چگونه کلام را در کام بچرخاند تا قهرمانش بخوانند!!

مخاطب خاص من الحق که اهل رسانه است ‌می‌داند چگونه اذهان را درنوردد!

مخاطب خاص من خوب می‌داند لپ‌تاپ چگونه در دادرسی منصفانه کاربرد دارد!

 مخاطب خاص من به‌خوبی از اصل شخصی بودن مجازات‌ها نقش می‌گیرد! و به قول اهل کشتی بدل‌کار حرفه ایست!!!؟ در اوج جوانی به قول معروف کاربلد است و پیران عرصه بانکی را به سخره می‌گیرد البته در فضای از قبل آماده‌شده خویش ساخته!

 مخاطب خاص من پنج سال بیخود این راه را نیامده وبی خود رسانه خاص خویش را ندارد...

مخاطب خاص من ....ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــست!!!!!

با حضور این‌همه قاضی شجاع و عادل این‌همه صاحب‌منصبان الماس‌نشان عدلیه که در پرونده‌های بزرگ ‌و کوچک، سالیان سال است که قهرمان هزاران دادرسی عادلانه در عرصه‌ی عدالت خویش بوده‌اند و هستند و قلمشان جز برای حق نچرخیده و حتی وقتی در خیابان، با مردمی که از دستان پاک این قضات پاک، دادشان را از ظالمی، گرفته‌اند و آنان را می‌بیند ارباب‌رجوع این احکام چه محکوم‌علیه و چه محکوم‌له در برابرشان به احترام و تمام‌قد خم می‌شوند...البته گفته باشم در برابر عدالت‌خواهی آنان به احترام فرود می‌آیند.

اینان به‌واقع قهرمانان پنهان عدلیه‌اند و اساساً قهرمانان هیچ‌گاه چهره‌ی واقعی خود را نشان نمی‌دهند و دوست دارند پنهان باشند و حامی عدالت و دادرسی منصفانه باشند و لاغیر...آیا شما که با دنیای رسانه و فضای مجازی به‌خوبی آشنایی دارید تاکنون فیلم‌های ابرقهرمان‌ها را ندیده‌اید...؟!

آیا دوربین عکاسان و رسانه خاص به دیدار این عدالت‌پیشگان (قضات مسن ولی جوان دل و قضات جوان، که جملگی با تدبیر و عدالت محورند و لجباز نیستند و درنگ در شبهات دارند و شهامت در اعلام اشتباهات خویش دارند و فراتر از قانون حرکت نمی‌نمایند و مصداق رهرویی هستند: رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود، رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود). خاموش هم می‌روند؟!

آنان که حتی هم‌اکنون هم درحالی‌که به‌ظاهر سال‌ها گذر عمر در چهره دارند! اما به قول معروف صد جوان را حریف‌اند...

آری قهرمانان عدالتی که من سراغشان را دارم برخلاف مخاطب خاص من (که قهرمان عدالتش می‌خوانند) حرمت‌شکنی نمی‌کنند و ‌تظاهر رسانه‌ای به حق‌طلبی ندارند!!

بعضاً یا قضات شجاع عدلیه سابق‌اند...یا جانبازند و یا اسارت کشیده و یا جوانان صاحب‌نظری هستند که در اوج دانش اهل مشاوره‌اند و از خودرایی به دورند.

 جملگی این گروه‌ها و سایر قضات شریف ایران در دوران جنگ وهم اکنون چونان رزمنده‌ای شجاع در عرصه اجرای واقعی قانون که همان عدالت است با تکیه بر تعهد و اخلاق و وجدان و قانون جنگیده‌اند..

مخاطب خاص من خوب از فضای رسانه ‌جنگ رسانه مطلع است شاید که دستی در رسانه داشته باشد الله اعلم.......

مخاطب خاص من به‌خوبی تکیه‌گاهی می‌شود برای تخریب انسان‌ها قبل از آنکه محرمیتشان نهایی شود؟!

مخاطب خاص من با نقض صریح مادتین ۹۶ و ۳۵۳ قانون آیین دادرسی و با سوژه دادن به سبک رسانه، موجی به راه می‌اندازد که موج‌خیزترین اقیانوس‌ها عاجز از ایجاد آن‌اند....!!!؟

و این است که سبب می‌شود مدعیان گزارشگری تحقیقی!! برای موج‌سواری در این موج ایجادشده!! در پی این مخاطب خاص من می‌آیند! بدون رعایت هیچ‌یک از اصول حرف‌هایی، گویی حرفه گزارشگری فارغ از عدالت است! و فاقد هرگونه ساختار حق‌طلبانه.!!!تا به خیال خویش عدالت را با بی‌عدالتی رقم زنند...(البته در همین‌جا بوسه می‌زنم بر دستان تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه و نقادینی که اهل حق‌اند و حرمت انسان را نگهبان‌اند و با عدالت و عدالت‌خواهی هم‌پیمان‌اند و مایه افتخار اصحاب رسانه‌ی ایران که قلم را به دنیایی زر و زور نمی‌فروشند...)

مخاطب خاص من

آیا تاکنون چشمانت که اهل کتاب‌خوانی است!!!! به مطلب ذیل که سخن یکی از بزرگان است برخورد کرده است؟!:

(دریافته‌ام که یک انسان تنها زمانی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پایین چشم بدوزد که ناگزیر است او را یاری رساند تا روی پای خود بایستد...)

روی سخنم با این مخاطب خاص هم چنان ادامه دارد...

 

سید مهدی کریمی فارسی

وکیل پایه‌یک دادگستری

 یا فاطمه الزهرا (س)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر