کد خبر: 88368
A

ابوترابی: نمایندگان مجلس یازدهم از وزیرنفت شکایت می‌کنند/ زنگنه به نظام ضربه زد

نماینده نجف‌آباد در مجلس درباره آخرین وضعیت شکایت نمایندگان از بیژن زنگنه گفت: شکایت از وزیر نفت به دلیل حذف کارت سوخت است که در انتظار طرح در صحن علنی و در دستور کار قرار گرفتن آن هستیم تا به قوه قضائیه ارجاع شود.

ابوترابی: نمایندگان مجلس یازدهم از وزیرنفت شکایت می‌کنند/ زنگنه به نظام ضربه زد

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت شکایت نمایندگان مجلس از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اظهار داشت: این شکایت براساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس صورت گرفته و به همین دلیل نمایندگان شکایتی را از وزیر نفت تنظیم کردند.

وی با بیان اینکه این شکایت قرار است در دستور کار مجلس قرار بگیرد و در صورت رای موافق نمایندگان به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد، افزود: وکلای ملت از آقای زنگنه به این دلیل شکایت کرده‌اند که چرا کارت سوخت را 6 سال حذف کرد و این خسارت سنگین را به مملکت و نظام وارد کرد؟ 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: درخواست شکایت از وزیر نفت به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است تا مقدمات اداری ارسال به قوه قضائیه طی شود، لذا باید منتظر بمانیم تا موضوع شکایت ضمن قرارگیری در سامانه، در دستور کار مجلس هم قرار گیرد. 

عضو کمیسیون شورها و امور داخلی کشور مجلس گفت: براساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس در صورتی که نمایندگان مجلس تأیید کنند که قانون ناقص اجرا شده و یا از  اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی توسط دستگاه های اجرایی استنکاف شده است، پرونده این تخلف تشکیل و برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر