کد خبر: 88393
A

کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ باردیگر تکذیب شد

فعال اصلاح طلب گفت: تصمیم‌گیری درباره کاندیدا‌ی اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ برعهده شورای عالی سیاستگذاری است.

کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ باردیگر تکذیب شد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره اظهارات اخیر خود در روزنامه شرق مبنی بر کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: این روزنامه‌ بخشی از صحبت‌های من را در خبر خود درج کرده بود.

او ادامه داد: من در این مصاحبه گفته بودم که یکی از روزنامه‌ها خبر از کاندیداتوری آقای جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ داده بود و خبر از کاندیداتوری آقای جهانگیری نداده بودم؛ بعد از انتشار این خبر از دفتر آقای جهانگیری با من تماس گرفتند و جویای ماجرا شدند، جزئیات را برای آنها توضیح دادم.

وزیر تعاون دولت اصلاحات، گفت: اگر ما از حضور جهانگیری و عارف برای انتخابات آینده سخن گفتیم، به این معناست که آقای عارف و جهانگیری پیش از این کاندیدا شده بودند، بنابراین نامشان بیشتر از افراد دیگر بر سر زبان‌هاست.

فعال اصلاح طلب بیان کرد: البته این افراد خود در درجه اول باید اعلام کاندیداتوری کنند، در حالی که نه آقای عارف و نه آقای جهانگیری به طور رسمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشده‌اند. البته این مباحث معمولا باید در جلسات شورای عالی سیاستگذاری صورت بگیرد، زیرا متولی این موضوعات شورای عالی سیاست گذاری است که به دلیل کرونا هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است و همچنان منتظر برگزاری نشستی برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه این شورا هستیم.

او درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شاید تنها حزبی که به این موضوع تمایل داشته حزب کارگزاران باشد که همچنان بر مدار سیاست‌های انتخاباتی ۹۲ تا ۹۶ خود حرکت می‌کند؛ در حالی که از سال ۹۶ به بعد اساسا سیاست‌های انتخاباتی اصلاح طلبان در شورای عالی سیاستگذاری درست در نقطه مقابل این حزب تعیین شده است.

صوفی تاکید کرد: همچنین برای انتخابات سال ۹۸ هم ترجیح داده شد که صرفا کاندیدا‌های اصلاح طلب در لیست اصلاحات قرار بگیرند؛ بنابراین معتقدم که این نظرات اعتباری نداشته و صرفا می‌توانند نظر شخصی و یا حزبی باشد، ولی نماد حرکت جبهه‌ای اصلاح طلبان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان است که حزب کارگزاران هم جزء آن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر