کد خبر: 88414
A

خط و نشان «مشرق نیوز» برای موتلفه و میرسلیم/ اصولگرایان پشت قالیباف، مقابل میرسلیم

آنطور که مشخص است وب سایت مشرق به خاطر دفاع تمام قد از قالیباف قصد دارد تنها مخالف او در مجلس را با روش ارعاب درونی، به سکوت وادار کند. درحالی که مشرق و مدافعان قالیباف نسبت به فساد افرادی چون عیسی شریفی، جمال الدین آبرومند و محسن سجادی‌نیا (محمود سیف) و همچنین مواردی چون رشوه برای حذف طرح تحقیق‌و‌تفحص از شهرداری تهران سکوت کردند، می‌بینیم که میرسلیم و طیفی از مسن ترهای موتلفه (مانند بادامچیان) همچنان معتقدند باید این موضوع مورد بررسی و با آن برخورد شود.

خط و نشان «مشرق نیوز» برای موتلفه و میرسلیم/ اصولگرایان پشت قالیباف، مقابل میرسلیم

 بعد از مصاحبه مصطفی میرسلیم که از پشت پرده تقسیم مناصب در مجلس سخن گفته بود وب سایت مشرق از نمایندگان مجلس و جوان‌های موتلفه خواست تا مقابل او بایستند. 

میرسلیم معتقد است که «تقسیم مناصب در مجلس با رایزنی‌های پشت پرده انجام می‌گرفت و حتی بسیاری از سابقه داران بر این تصورند که تقسیم مناصب راهی جز این نوع رایزنی‌های پنهانی ندارد و بدتر این که گمان می‌کنند پیشبرد امور مجلس در زمینه‌های قانونگذاری و نظارت و شایسته سالاری باید با همان نوع رایزنی‌ها انجام شود.»

او احتمالا با نگاهی به انتخاب مناصب مجلس و یا مهرداد بذرپاش گفته است: «برازنده مجلس انقلابی این نوع رایزنی‌های گروهکی نیست»

در مقابل این اظهارات وب سایت مشرق اولا از میرسلیم می‌پرسد مگر سابقه جهادی و کارهای فرهنگی و پیش بینی سیاسی داشته که خواستار حضور در مناصب مجلس یازدهم است. احتمالا نویسنده مطلع نیست که همین میرسلیم سالها سکان دار وزارت فرهنگ و ارشادی بود که از نگاه اصولگرایان فرهنگ و ارشاد مطلوب و زیبنده نظام ارزیابی میشد. 

مضافا اینکه اگر برای او هیچ سابقه سیاسی فرهنگی و امنیتی قائل نیستید، بپرسید پس چگونه میان این همه کاندیدای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری او شایسته تشخیص داده شد و جواز حضور در رقابت های ریاست جمهوری دور یازدهم را گرفت؟

در این میان ظاهرا یک جمع از سوابق او مطلع نیست. یا رسانه وابسته به سپاه، یا شورای نگهبان که او را شایسته حضور در عالی ترین مقام اجرایی دیده بود.آنها در مرتبه بعدی نمایندگان را تحریک به حمله به میرسلیم کردند و به آنها هشدار دادند که اگر «پیش از این و در جریان انتقادات بی‌مبنای میرسلیم نسبت به قالیباف؛ شاهد عکس‌العمل نمایندگان مجلس می‌بودیم؛ امروز شاهد بازگشت بومرنگی همین انتقادات بی‌مبنا نسبت به خود نمایندگان و چهره‌های محوری مجلس یازدهم نیز نبودیم.» 

اما نکته مهم و آخر اینکه؛ سایت وابسته به نهاد نظامی سایر اعضای حزب موتلفه (خصوصا جوانان آنها) را تهدید می‌کند که اگر جلوی میرسلیم را نگیرند همه این موارد به نام آنها نیز نوشته میشود. در این بخش آمده: «لازم به تأکید است روند آغاز شده از سوی میرسلیم که در اعتراض به انزوای خود در مجلس به حرف‌های تند علیه ریاست مجلس و مصاحبه با رسانه‌های اصلاح‌طلب در انتقاد از همکاران خود روی آورده؛ یقینا موجب ضربه به حیثیت حزب مؤتلفه که از نحله‌های آبرودار سیاسی در کشور است خواهد شد. و این مقوله‌ایست که حتما بایستی مورد توجه اعاظم حزب و بزرگان این گروه سیاسی باشد تا نگذارند سابقه کلی مؤتلفه و آینده جوانان علاقه‌مند به این حزب، فی‌الجمله قربانی آقای میرسلیم و ندانم‌کاری‌های او شود.»

آنطور که مشخص است وب سایت مشرق به خاطر دفاع تمام قد از قالیباف قصد دارد تنها مخالف او در مجلس را با روش ارعاب درونی، به سکوت وادار کند. درحالی که مشرق و مدافعان قالیباف نسبت به فساد افرادی چون عیسی شریفی، جمال الدین آبرومند و محسن سجادی‌نیا (محمود سیف) و همچنین مواردی چون رشوه برای حذف طرح تحقیق‌و‌تفحص از شهرداری تهران سکوت کردند، می‌بینیم که میرسلیم و طیفی از مسن ترهای موتلفه (مانند بادامچیان) همچنان معتقدند باید این موضوع مورد بررسی و با آن برخورد شود. این شکاف ظاهرا میان جوان‌ها و مسن ترهای موتلفه هم وجود دارد. چراکه رسانه رسمی موتلفه (رسالت) دو سال است که در اختیار پیرهادی (به عنوان بازوی قالیباف) قراردارد و جوان ترهای این حزب نیز با آنها همراه هستند. احتمالا به همین خاطر است که مشرق تلاش می‌کند این شکاف را پررنگ کرده و جوان‌ها را علیه مسن‌های موتلفه بشوراند.

منبع: امتدا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر