کد خبر: 88504
A

ممنوعیت دائمی برای بازیگر حامیِ احمدی‌نژاد

فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که دسترسی به صفحه دیودونه، کمدین فرانسوی محکوم به یهودیت ستیزی، را به دلیل انتشار مطالبی با مضمون تمسخر قربانیان نسل کُشی هولوکاست مسدود کرده است.

ممنوعیت دائمی برای بازیگر حامیِ احمدی‌نژاد

به گزارش دیده بان ایران؛ فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که دسترسی به صفحه دیودونه، کمدین فرانسوی محکوم به یهودیت ستیزی، را به دلیل انتشار مطالبی با مضمون تمسخر قربانیان نسل کُشی هولوکاست مسدود کرده است.

این شرکت در بیانیه خود تصریح کرد که در راستای سیاست مقابله با فعالیت افراد و سازمان‌های خطرناک در شبکه‌های اجتماعی، استفاده «دیودونه اِمبالا اِمبالا» را از خدمات فیسبوک و اینستاگرام برای همیشه ممنوع کرده است.

فعالیت کانال شخصی دیودونه در یوتیوب نیز بنا به دلایلی مشابه از ماه ژوئن توسط شرکت گوگل متوقف شده است. کانال او در یوتیوب ۴۰۰ هزار و صفحه شخصی او در فیسبوک نزدیک به ۱.۳ میلیون دنبال کننده داشت.

دیودونه در فوریه سال ۲۰۱۵ به تهران سفر کرده و به دلیل اتخاذ مواضعی در نقد و انکار نسل‌کشی هولوکاست توسط محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری وقت ایران، تندیسی را به او اهدا کرده بود.

اتحادیه بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی و یهودیت ستیزی با استقبال از این تصمیم فیسبوک آن را یک «پیروزی بزرگ» توصیف کرد و یادآور شده که مطالب منتشر شده توسط دیودونه در شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های جبران ناپذیری به روحیه تعامل اجتماعی و باورهای انسانی جوانان وارد کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر