کد خبر: 88746
A

احمد خاتمی: ولایت فقیه تجلی ولایت امیرالمومنین(ع) است

احمد خاتمی، جشن غدیر را جشن بیعت با ولایت عنوان و تصریح کرد: ولایت فقیه تجلی ولایت امیرالمومنین(ع) است و ادله آن چنان محکم است که هر کس منکر آن باشد، هیچ درکی از فقاهت و کلام ائمه معصومین(علیهم السلام) نبرده است.

احمد خاتمی: ولایت فقیه تجلی ولایت امیرالمومنین(ع) است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پایگاه اطلاع رسانی نشست دوره ای اساتید، استاد سید احمد خاتمی  با تبریک دهه ولایت، عید غدیر خم را روز کامل شدن نعمت الهی برای بشریت یاد کرد و گفت: در ماه های قمری دو روز دارای ویژگی های بی نظیری است، روز عاشورا؛ روز عزا و ماتم حسینی(ع) و روز عید غدیر خم به عنوان روز شادمانی و تبریک.

 

وی با تبیین ضرورت چگونه بودن در این روز و با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در انجام برخی مستحبات این روز، ادامه داد:‌ آراستگی و نظیف بودن، شادی، پرهیز از عبوس بودن، بیان تبریک، هدیه دادن، ذکر صلوات، گشایش مشکلات مؤمنان، اطعام دادن، دیدار یکدیگر، برپایی جشن، گذشت و آشتی کردن، مهمانی دادن، صدور شادی و ... برخی از مستحبات در این روز است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه، شادی مسلمانان در این روز را هدفمند و برای بقای جریانی مهم خواند و با اشاره به کلامی از حضرت امام راحل (ره) اظهار کرد: غدیر مختص به زمان خاصی نیست؛ غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت علی(ع) در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: غدیر جریانی است که از انبیاء شروع شده است،‌ چرا که حکومت آنان، حکومت حق بوده و به خاتم الانبیاء(ص) و بعد از آن به حضرت علی(ع) و سپس به امامان معصوم (علیهم السلام) و هم اکنون نیز به دست ولی فقیه زمان رسیده است.

 

وی، جشن غدیر را جشن بیعت با ولایت عنوان و تصریح کرد: ولایت فقیه تجلی ولایت امیرالمومنین(ع) است و ادله آن چنان محکم است که هر کس منکر آن باشد، هیچ درکی از فقاهت و کلام ائمه معصومین(علیهم السلام) نبرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیات الهی به برخی از ویژگی های یک قریه نمونه پرداخت و گفت: قریه در آیات الهی که به عنوان یک جماعت لحاظ شده، دارای ویژگی های مهمی چون امنیت، دوری از اضطراب و دلهره و دارای آرامش و همچنین اقتصاد و آبادانی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر