کد خبر: 88792
A

علیزاده طباطبایی: رفتاری که با آقای نجفی می‌شود غیرعادی است/ آقای نجفی ۱۲ پرونده در دوران شهرداری خود به دادگستری دادند که هیچ خبری از این پرونده‌ها نیست

علیزاده درباره‌ی اینکه «آن موارد آیا ارتباطی با شایعاتی که خبرنگار ارشد بخش فارسی صدای آمریکا راجع به نقش میترا استاد کار کرده بوده، دارد؟» گفت: من نمی‌دانم آن شخص چه گفته بوده اما احتمالا همان بوده است. می‌دانم که آقای نجفی گفتند که این شایعات از جانب من نیست.

علیزاده طباطبایی: رفتاری که با آقای نجفی می‌شود غیرعادی است/  آقای نجفی ۱۲ پرونده در دوران شهرداری خود به دادگستری دادند که هیچ خبری از این پرونده‌ها نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ وکیل پیشین محمدعلی نجفی- می‌گوید ۲-۳ هفته‌ی پیش از سوی یکی از مقامات بالا با او تماس گرفته و جویا شده‌اند که آیا شایعات جدید طرح شده در مورد میترا استاد از سوی نجفی بوده است و «آیا نظر آقای نجفی است که این حرف‌ها زده شود؟» که نجفی باواسطه پاسخ می‌دهد چنین نبوده و «این شایعات از جانب من نیست.»

داماد محمدعلی نجفی، در توییتر خود به فایل صوتی منتشر شده از محمد نوری‌زاد -که در بخشی از آن به ماجرا نجفی و استاد پرداخته است- اشاره کرده و در ادامه برای جان نجفی در زندان اظهار نگرانی کرده است. علیزاده نگرانی خانواده نجفی را بجا دانسته و می‌گوید: «الان هیچ دلیلی ندارد آقای نجفی در زندان باشد.»

محمود علیزاده طباطبایی می‌گوید: «می‌توانم این را بگویم که تاکنون با آقای نجفی غیرمنصفانه و غیرقانونی برخورد شده است. بصورت طبیعی ایشان باید آزاد شود. دوبار دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و آمده در شعبی که -باتوجه به سابقه‌ی شعبه و قاضی آنها- دوباره یا حکم قصاص صادر شده است و یا حکم حبس. در حالت طبیعی کسی که حکم حبس برایش صادر شده است باید با قرار از زندان بیرون بیاید.

اینکه خانواده‌ی دکتر نجفی احساس نگرانی کردند بحق است چراکه هیچ دلیلی ندارد آقای نجفی الان در زندان باشد. رفتاری که با آقای نجفی می‌شود غیرعادی است. اینکه ایشان را با اصرار و بدون هیچ توجیهی در زندان نگاه داشته‌اند، خانواده را نگران می‌کند.

او درباره‌ی توییت داماد دکتر نجفی گفت: ما در این هفته در ارتباط با نامه‌ی ۷۷ نفر به رهبری دادگاه داشتیم، آنجا یکی دونفر از متهمین این را مطرح می‌کردند؛ یکی در مصاحبه‌اش گفته بود که «مبارزه‌ی با فساد یک مبارزه‌ی نمادین است»، در دادخواست نوشته بودند «مبارزه نمایشی است!» متهمین توضیح‌شان این بود که «به این جهت می‌گویم نمادین که برخورد قوه قضاییه تبعیض‌آمیز است» و مثال آقای نجفی را مطرح کرد. آقای نجفی ۱۲ پرونده در دوران شهرداری خود به دادگستری دادند. هیچ خبری از این پرونده‌ها نیست و مسائلی دیگر. بنابراین نگرانی خانواده‌ی آقای نجفی نگرانی بحقی است، چون برخوردها با ایشان برخورد منصفانه و قانونی نیست.

من صحبت‌های آقای نوری‌زاد را ندیده‌ام که بدانم چه گفته، اما همان زمان خود آقای نجفی ما را ممنوع کردند حقایقی را که در پرونده درباره‌ی میترا استاد بود مطرح کنیم. گفتند حالا او رفته است و بگذارید این حقایق پنهان بماند.

او در پاسخ به اینکه «آیا ممکن است آقای نجفی الان بنابه دلایلی تصمیم به افشای برخی موارد گرفته باشند؟»، گفت: بعید می‌دانم؛ چون دو-سه هفته‌ی پیش که یکسری مواردی مطرح شده بود، از طرف یکی از مقامات بالا با من تماس گرفتند که «آیا نظر آقای نجفی است که این حرف‌ها زده شود؟» بواسطه‌ی همسرشان چک کردم و آقای نجفی گفتند که «به هیچ‌وجه نمی‌دانند این حرف‌ها و صحبت‌ها از کجاست».

علیزاده درباره‌ی اینکه «آن موارد آیا ارتباطی با شایعاتی که خبرنگار ارشد بخش فارسی صدای آمریکا راجع به نقش میترا استاد کار کرده بوده، دارد؟» گفت: من نمی‌دانم آن شخص چه گفته بوده اما احتمالا همان بوده است. می‌دانم که آقای نجفی گفتند که این شایعات از جانب من نیست.

منبع: انصاف نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر