کد خبر: 88879
A

تجمع پرسنل شرکتی بیمارستان‌های مشهد مقابل استانداری

پرسنل شرکتی بیمارستان های مشهد در اعتراض به عدم رعایت حقوق صنفی و کمبود دستمزد مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند.

تجمع پرسنل شرکتی بیمارستان‌های مشهد مقابل استانداری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از این پرسنل معترض به ایلنا گفت:حدود 5 سال است که به صورت شرکتی در مراکز مختلف بهداشتی و درمانی مشغول به کار هستم.

وی افزود: در بیمارستانها و مراکز بهداشت مانند سایر نیروهای رسمی و پیمانی و قراردادی در حال کار و خدمت شیفتی هستیم، اما با نصف حقوق نسبت به دیگر پرسنل و در شرایط کاری مساوی این کار را انجام می دهیم.

یکی دیگر از این پرسنل گفت: خواسته امروز ما از این تجمع، حذف شرکتهای پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با دستگاه اجرایی وزارت بهداشت است، این شرکت ها به این دلیل به وجود آمده که دولت مجوز استخدامی صادر نمی‌کند و شرکت ها به صورت خرید خدمت نیرو جذب می کنند.

وی گفت: متاسفانه قراردادهای ما نیروهای شرکتی به صورت یک تا سه ماهه و نهایتاً 6 ماهه عقد می شود و امنیت شغلی بسیار پایین با حداقل حقوق و مزایا حتی خدمات رفاهی و تسهیلات نیز به ما تعلق نمی گیرد، همچنین بیمه تامین اجتماعی نیز بعضاً توسط شرکت های پیمانکار کامل رد نمی شود.

وی افزود: یکبار در سال 1392 و با مصوبه هیئت وزیران و موافقت مجلس شورای اسلامی شرکت‌های پیمانکار در دستگاههای اجرایی دولت حذف شدند ولی سالهاست که ما تحت عنوان نیروی شرکتی مشغول به کار هستیم و متاسفانه کمترین توجهی از جانب دولت به ما نمی شود.

 

نیروهای شرکتی شاغل در حوزه‌ بهداشت و درمان کشور مقابل استانداری‌های مختلف کشور تجمع کردند.

 نیروهای شرکتی شاغل در حوزه بهداشت و درمان کشور امروز مقابل شماری از استانداری، تجمع کردند. استان‌های یزد، خوزستان، کرمان، مرکزی، لرستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی ازجمله استان‌هایی هستند، که معترضان مقابل استانداری‌های آنها حضور یافتند.

معترضان خواهان دخالت وزارت بهداشت برای حذف شرکت‌های پیمانکاری هستند؛ شرکت‌هایی که صرفا در چارچوب قانون کار پرداختی دارند؛ درحالیکه شاغلان رسمی حوزه بهداشت و درمان کشور چند برابر این میزان را از وزارت بهداشت دریافت می‌کنند.

به‌طور معمول، حقوق یک نیروی شرکتی شاغل در حوزه بهداشت و درمان، ۲ تا ۳ میلیون تومان است؛ اما پیمانی‌ها و رسمی‌ها به‌طور معمول ۵ تا ۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. معترضان می‌گویند: حتی اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی مایل نیستند که وضعیت استخدامی ما را به پیمانی تبدیل کنند، حداقل می‌توانند قرارداد مستقیم منعقد کنند تا از زیر نظر شرکت‌ها خارج شویم.

معترضان به صحبت‌های خود افزودند: نیروی‌های شرکتی از امتیازاتی مانند ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و فوق‌العاده ویژه محروم هستند؛ درحالی‌که نیروهای رسمی این امتیازات را به راحتی کسب می‌کنند که در نتیجه افزایش مناسبی را در حقوق خود شاهد هستند.

آنها با اشاره به در پیش بودن آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای استخدام ۲ هزار و ۲۰۰ نیروی قراردادی، افزودند: این وزارتخانه قصد دارد، هزاران نفر را در قالب قراردادی جذب کند. همچنین صدور مجوز استخدام پیمانی ۳ هزار نفر که در آزمون ۳۰ آبان ۹۸ شرکت کرده‌اند، در حال انجام است؛ با این حال تکلیف نیروهای شرکتی را روشن نمی‌کند.

نیروی‌های شرکتی می‌گویند که حتی در صورت شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیچ امتیازی نسبت به نیروهای تازه‌وارد که در آزمون ورودی نمره لازم را برای جذب کسب می‌کنند، ندارند و باید در یک رده با دیگر متقاضیان رقابت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر