کد خبر: 88880
A

وزیر دادگستری لبنان استعفا داد

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد که ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان از سمت خود استعفا کرد .

وزیر دادگستری لبنان استعفا داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد که ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان از سمت خود استعفا کرد .

استعفای وزیر دادگستری لبنان بعد از استعفای دو وزیر دیگر ( اطلاع رسانی و محیط زیست ) انجام می شود.

به دنبال انفجار بندر بیروت در عصر سه شنبه که به دلیل وجود ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت و موجب کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۶ هزار نفر دیگر شد، "منال عبدالصمد" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان و «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست و توسعه اداری این کشور روز گذشته ( یکشنبه ) به طور رسمی از مقام خود کناره گیری کردند.

با این وجود روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت: به رغم فشارهایی که برای سقوط دولت " حسان دیاب " نخست وزیر لبنان انجام می شود، دست دولت برای جایگزینی وزرای مستعفی پُر است.

افراد مرتبط با برخی از افرادی که پیشنهاد مسئولیت [ جایگزینی وزرای مستعفی ] را نپذیرفتند روز دوشنبه به روزنامه الجمهوریه گفتند که جایگزین هر یک از وزرای مستعفی آماده است و جانشین آنان فوری معرفی می شود.

آنها اظهار داشتند که گزینه جایگزینی وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از اعلام استعفا مورد بررسی قرار گرفته است و لیست بزرگی برای جانشینی این وزیر وجود دارد.

با وجود این استعفاها سایر اعضا بر ادامه کار دولت تاکید و هر گونه استعفا را مردود شمردند.

لمیا یمین وزیر کار لبنان شامگاه یکشنبه به صراحت گفت که کابینه حسان دیاب هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد.

وزیر کار لبنان این سخنان را پس از نشست یکشنبه کابینه که به ریاست «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور برگزار شد، اعلام کرده است.

عماد حب الله وزیر صنعت لبنان نیز در حین خروج از جلسه دیروز هیات دولت لبنان گفت: دولت استوار است. ما به کار خود ادامه می‌دهیم و متعهد به انجام مسؤولیت در قبال مردم هستیم.

وی ادامه داد: برخی نیز خواستار توقف تحقیقات جنایی و قضایی [در خصوص حادثه انفجار اسکله بیروت] هستند، اما [ما به آنها اعلام می‌کنیم] استعفا نخواهیم کرد و مسؤولیت خود را خواهیم پذیرفت و تحت فشارها و باج‌خواهی‌ها قرار نخواهیم گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر