کد خبر: 88987
A
عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت مطرح کرد:

کاهش تولید خودرو و گرانی لوازم خانگی؛ دستاورد خیابانی در سرپرستی وزارت صمت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت میلگرد از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته ، از سوی دیگر در سه ماهه اخیر بهای لوازم خانگی ۴۰ درصد بیشتر شده است.

کاهش تولید خودرو و گرانی لوازم خانگی؛ دستاورد خیابانی در سرپرستی وزارت صمت
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی اصغر عنابستانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با وی گفت: مردم زیر چرخ های گرانی و تورم ناشی از سیاست های غلط دولت در حال له شدن هستند و باید به داد آنها برسیم.
 
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای خیابانی با فشار رئیس جمهور یا رئیس دفتر رئیس جمهور و آقای جهانگیری به عنوان نماینده تام الاختیار در وزارت صمت انتخاب شد، اما عملکرد 15 ماهه ایشان نشان از اتفاقات عجیب و غریب نظیر کاهش 20 درصدی تولید خودروسازان دارد.

 

وی اضافه کرد: علی رغم تاکیدات آقای خیابانی مبنی بر رشد تولید خودروسازان اما در ماه های اخیر تولید ایران خودرو از 2200 دستگاه به 1600 دستگاه و در سایپا از 2000 به 1500 دستگاه رسیده است و کف پارکینگ ها نیز مملو از خودرو شده است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صمت ادعا می کند به دلیل نبود قطعه، خودروها در کف پارکینگ مانده اند، حال این سوال مطرح می شود که شما مسئول چه کاری هستید، بیان کرد: قیمت میلگرد از 3 هزار و 800 تومان به 12 هزار تومان افزایش یافته ، از سوی دیگر در سه ماهه اخیر بهای لوازم خانگی 40 درصد بیشتر شده است.

 

عنابستانی ادامه داد: آیا خبر دارید قیمت لپه 36 هزار تومان شده است؟ چرا مردم باید تخم مرغ را شانه ای 30 هزار تومان بخرند؟ ما چگونه به شما با این قیمت ها رأی اعتماد دهیم؟

 

وی  با بیان اینکه به دلیل کمبود نهاده های دامی و کوتاهی آقای خیابانی، قیمت مرغ افزایش یافته است، تصریح کرد: رئیس جمهور 3 ماه مجلس را برای معرفی وزیر صمت معطل کرد و در دقایق آخر وزیر پیشنهادی را معرفی کرد تا مجلس را تحت فشار قرار دهد.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آقای خیابانی رأی نیاورد، رئیس جمهور باید ظرف یک هفته فرد دیگری را به مجلس معرفی کند، گفت: مجلس را نترسانید، مجلس انقلابی طبق حجت شرعی رأی می دهد، نه به تهدید و تطمیع.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاضر نشدن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، نشانه بی اهمیت بودن آقای خیابانی برای ایشان است، ادامه داد: نمایندگان نباید به وزیر پیشنهادی رأی دهند تا رئیس جمهور فردی را به مجلس معرفی کند که برای وی اهمیت داشته باشد.

 

عنابستانی عملکرد مدرس خیابانی در وزارت صمت را اسفناک دانست و گفت: ایشان با یک تیر سه نشان زد؛ با عملکرد خود تنظیم بازار را برهم زد، قیمت ها را دوبرابر کرد و صادرات را کاهش داد./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر