کد خبر: 89147
A

ابرخودروی هیدروژنی Hyperion معرفی شد/ تصاویر

شرکت Hyperion با عمل کردن به وعده خود، پرده از ابرخودروی هیدروژنی خود برداشت و آن را به نمایش گذاشت.

ابرخودروی هیدروژنی Hyperion معرفی شد/ تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ استارت‌آپ خلاق Hyperion از ابرخودروی هیدروژنی الکتریکی XP 1 رونمایی کرد. بر اساس ادعای این شرکت، محدوده پیمایش ابرخودروی مذکور مطابق با ۱۰۰۰ مایل است. معرفی اتومبیل XP 1 قسمتی از هدف توسعه فناوری هیدروژنی در صنعت خودروسازی است. ابرخودروی مورد نظر سوخت خود را از هیدروژن تهیه می‌کند و توسط موتورهای الکتریکی قدرتمند پشتیبانی می‌شود.

قدرت رانش این ابرخودرو در هر چهار چرخ وجود دارد و با این که اطلاعات مربوط به پردازش و مشخصات فنی خودرو محدود است اما گفته شده XP 1 صفر تا صد را در ۲٫۲ ثانیه طی می‌کند. طبق گفته‌های مسئولان شرکت Hyperion اتومبیل XP 1 نهایت سرعتی مطابق با ۲۲۱ مایل دارد. ابرخازن‌های قرار گرفته در این اتومبیل بسیار از باطری‌های لیتیوم یون قدیمی سبک‌تر و کوچک‌تر است. چنین تجهیزاتی به XP 1 اجازه داده تا وزنی مطابق با ۱۰۳۲ کیلوگرم را دارد.

برتری XP 1 از دیگر خودروهای امروزی

بر اساس ادعای Hyperion وزن سبک قطعات این خودرو امکان کنترل بسیار بیشتری را روی XP 1 به خریداران می‌دهد و هرگز داغ نخواهند شد؛ بر خلاف اتومبیل‌های باطری محور که پس از مدتی طی کردن مسیر داغ می‌کنند.

ابرخودروی هیدروژنی Hyperion معرفی شد

ابرخودروی مورد نظر به لطف ابرخازن‌ها می‌تواند مدتی طولانی دوام آورد و دچار مشکلات این چنینی نشود چرا که قطعات قرار داده شده بر روی این دستگاه مقاومت بسیاری در برابر دمای بالا دارند و می‌توانند در مقابل داغ شدگی ایستادگی کنند. با وجود آن که این خودرو مقدار زیادی انرژی الکتریکی را در خود ذخیره نمی‌کند، اما نسبت شارژ شدن و تخلیه شدن آن به میزان ۱:۱ نشانگر عملکرد بسیار بهتر و مفیدتر نسبت به دیگر اتومبیل‌های الکتریکی است.

ابرخودروی هیدروژنی Hyperion

باک هیدروژن فیبر کربنی XP 1 می‌تواند تا ۱۰۰۰ مایل سوخت را در خود ذخیره کند و خریدار قادر است باک خود را در عرض کمتر از ۵ دقیقه پر کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، استارت‌آپ Hyperion قصد دارد به تنهایی ایستگاه‌های پمپ هیدروژنی را در مناطق مختلف بسازد تا استفاده از خودروی خود را ترویج دهد.

ابرخودروی هیدروژنی Hyperion معرفی شد

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر