کد خبر: 89202
A

۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی/ مدیران متخلف بانک‌های ناسالم تغییر کردند

همتی با تشریح ۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، از تغییر مدیران متخلف بانکهای ناسالم و تعیین هیات سرپرستی بر موسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار خبر داد.

۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی/ مدیران متخلف بانک‌های ناسالم تغییر کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به تشریح برخی از اقدامات  بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی پرداخت و نوشت: سامان دهی بانکهای ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک های ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک ها / کاهش شدید اتکای بانک های ناسالم براضافه برداشت از بانک مرکزی.

 تعیین هیات سرپرستی بر موسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آنها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز.

ادغام بانک ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در حال تحقق و در مراحل پایانی است.

 تدوین و اجرای سیاست گذاری نوین پولی، ساماندهی اضافه برداشت بانک ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار و اضافه برداشت بانک ها به ارائه وثیقه.

 اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانک ها با هدف ارتقاء نظارت بانک مرکزی والزام بانکها به افزایش سرمایه از طریق تجدیدارزیابی دارایی ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.

 وضع مقرات جدید در تراکنش های بانکی: تفکیک حساب های تجاری ازحسابهای اشخاص/محدودیت درتراکنشهای اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حسابهای تجاری/معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش ها و مبادلات چک های تضمینی برای مقابله با پولشویی.

 تدوین وابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر