کد خبر: 89244
A

یک نماینده مجلس: هزینه‌کردهای مقابله با کرونا شفاف شود

یک نماینده مجلس خواستار شفاف شدن هزینه‌کردهای مقابله با کرونا شد و گفت: شفاف‌سازی در هزینه‌کردهای مخارج مقابله با کرونا موجب واقعی شدن هزینه‌ها می‌شود.

یک نماینده مجلس: هزینه‌کردهای مقابله با کرونا شفاف شود

به گزارش دیده بان ایران؛ شهباز حسن‌پور بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفاف شدن هزینه‌کردهای مخارج مقابله با کرونا از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد.

وی افزود: یک میلیارد یورو برای کمک به هزینه‌های درمان، تجهیزات پزشکی و پرداخت بیمه بیکاری افراد بیکار، همزمان با شیوع ویروس کرونا هزینه و از صندوق صندوق توسعه ملی برداشت شده که باید نحوه و مقصد هزینه‌کردهای آن مشخص شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شفاف‌سازی در هزینه‌کردهای مخارج مقابله با کرونا موجب واقعی شدن هزینه‌ها و جلوگیری از هدررفت احتمالی بیت‌المال می‌شود؛ بالاخره نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم باید در جریان چگونگی و میزان هزینه‌کردهای مخارج مقابله با کرونا باشند.

حسن‌پور بیگلری ادامه داد: دیوان محاسبات باید نحوه هزینه‌کرد اعتبارات تخصیص داده شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش را به صورت ویژه بررسی کند تا مشخص شود این اعتبارات در چه محل‌هایی هزینه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید مشخص شود رقم یک میلیارد یورو که از صندوق توسعه ملی برداشت شده، کجا هزینه می‌شود، زیرا این رقم به طور مشخص برای ایجاد زیرساخت‌های مراکز درمانی، پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر، معوقات کادر پزشکی و تحقیقات در حوزه واکسیناسیون مدنظر قرار داده شده است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر