کد خبر: 89300
A
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادعا کرد:

علیپور خنکداری: واحدهایی که روحانی می‌خواهد افتتاح کند، همان مسکن مهر است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: چند هزار واحد مسکنی که آقای روحانی وعده افتتاح آن را داده در ادامه همان مسکن مهر است که با نام مسکن ملی انقلاب اسلامی اقتتاح خواهد شد.

علیپور خنکداری: واحدهایی که روحانی می‌خواهد افتتاح کند، همان مسکن مهر است

به گزارش دیده بان ایران؛ کمال علیپور خنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص خبر افتتاح 1300 واحد مسکن مهر پرند از سوی رئیس جمهور با عنوان طرح اقدام ملی مسکن گفت: طرح ملی مسکن در واقع ادامه مسکن مهر است، دولت متاسفانه در طول 6 سال گذشته تقریبا به طور کامل طرح مسکن را کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه دولت ادامه ساخت و ساز در طرح مسکن مهر که باید براساس قانون انجام می شد و در پی آن 800 الی یک میلیون واحد مسکن به بهره برداری می رسید را رها کرد افزود: تکلیف دولت معین شده برای دولت سالی 400 هزار واحد بود و مابقی باید از طریق تسهیلات بانکی به تعاونی‌ها، انبوه سازها و شخصی سازها تا رقم مشخص شده در قانون محقق شود اما متاسفانه آقای آخوندی این اقدام را تعطیل کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه آقای آخوندی شعار می داد که مسکن مهر خوب نیست و آن را طرحی مزخرف می خواند گفت: در مجلس نهم به آقای آخوندی که وزیر وقت مسکن بود گفتیم که حتی اسم طرح را هم به میل خودتان تغییر دهید اما طرح را تعطیل نکنید اما متاسفانه کار رها شد.

علیپور با اشاره به اینکه در نهایت آقای روحانی از تعطیلی مسکن در حوزه راه و شهرسازی به عنوان یکی از نگرانی های خود نام برده بود ادامه داد: همین نگرانی عاملی شد که آقای  از مسئولیت وزارت مسکن کنار برود.

وی با اشاره به اینکه از زمان مسئولیت «محمد اسلامی» در وزارت مسکن استارت مسکن مهر با عنوان طرح ملی مسکن آغاز شده است گفت: استارت ساخت 400 هزار واحد زده شده است اما نگرانی مجلس تامین مالی آن است چون بانک ها تامین مالی این اقدام را هنوز پوشش ندادند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر کارهای نیمه تمام مسکن مهر در قالب طرح ملی مسکن آغاز شده است.

علیپور با بیان اینکه بخشی از این واحدها آماده بهره برداری شده است گفت: چند هزار واحد مسکنی که آقای روحانی وعده افتتاح آن را داده در ادامه همان مسکن مهر است که با نام مسکن ملی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا دولت آنچه را که به عنوان مسکن مهر مورد تخریب قرار دادند را افتتاح خواهند کرد و در حقیقت این دولت آورده ای در حوزه مسکن نداشته است گفت: بله در 6 سال گذشته دولت در مسکن هیچ توفیقی نداشته است و متاسفانه مسکن از کالای مصرفی به کالای سرمایه گذاری تبدیل شد که این برای اقتصاد کشور امری بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: سیاست مجلس بر این است که دولت را مکلف کنیم تا 400 هزار واحد تعیین شده را به بهره برداری برساند البته دولت قول داده که تا پایان کار خود یک میلیون واحد مسکن افتتاح کند اما ما به همان 400 تا 500 هزار واحد که تکلیف قانونی برای دولت است امیدوار هستیم.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر