کد خبر: 89308
A

سرلشکر باقری: هرگونه ناآرامی در منطقه را از چشم امارات می‌بینیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امارات در ارتباط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، گفت: هرگونه ناآرامی در منطقه را از چشم آنها می‌بینیم.

سرلشکر باقری: هرگونه ناآرامی در منطقه را از چشم امارات می‌بینیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به آخرین تحولات منطقه اظهار کرد: متأسفانه در این ایام با مصیبت بزرگ ایجاد ارتباط بین رژیم امارات متحده عربی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی مواجه شدیم که فوق‌العاده جای تأسف و تأثر دارد.

وی گفت: امروز در شرایطی که همه آزادگان جهان از ایجاد ارتباط و دوستی با رژیم صهیونیستی ابراز تنفر و دوری می‌کنند، یکی از همسایگان جمهوری اسلامی با وقاحت تمام اعلام برقراری ارتباط با این رژیم کودک‌کش می‌کند که این جای تأسف دارد؛ چرا که رژیم صهیونیستی برای بقای خود دست و پا می‌زند و بدون توجه به موازین اسلامی و موازین دین یهود نسبت به هرگونه ظلم و ستم در جهان اسلام و حتی با مردم خود و همسایگانش از هیچ‌گونه اقدامی ابایی ندارد.

سرلشکر باقری بیان داشت: برای کشور امارات به‌عنوان یک کشور عربی و مسلمان چنین رابطه‌ای به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست که با رژیم متعرض به قبله اول مسلمین که مردم فلسطین را آواره و مورد کشتار و زندانی قرار داده، ایجاد رابطه سیاسی و اقتصادی کرده و آن را به‌طور علنی اعلام کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قطعاً رویکرد ملت ایران به این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد و چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم که تا دیر نشده است کشور امارات متحده عربی نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند و مسیری را ادامه ندهد که به ضرر امنیت منطقه و کشورش باشد که این قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم که تا دیر نشده است کشور امارات متحده عربی نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند و مسیری را ادامه ندهد که به ضرر امنیت منطقه و کشورش باشد که این قابل پذیرش نیست.

سرلشکر باقری در ادامه این نشست توجه به دفاع مقدس را یکی از مسائل فوق العاده مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس مسئله کوچکی نیست و در تاریخ ایران اسلامی نقطه عطفی محسوب می‌شود؛ چراکه در طول دو قرن اخیر از تاریخ کشور همواره در جنگ‌ها با شکست و دادن سرزمین و عقب‌نشینی و حقارت مواجه بودیم، اما در دوران دفاع مقدس که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمده توانستیم با دست خالی در برابر رژیم بعثی که از حمایت ۳۰ کشور به انضمام دو ابرقدرت بلوک غرب و شرق برخوردار بود، به پیروزی برسیم و اجازه ندهیم حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در آید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست در دوران دفاع مقدس منطق اسلامی و انسانی را در مقابل چشمان جهانیان به اثبات برساند و مستضعفان جهان را امیدوار کند که با کمترین تجهیزات و با قدرت ایمان نیز می‌توان در برابر مستکبران به پیروز دست یابند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: حقیقتاً دفاع مقدس با آن ابعاد عالی گنجی است که همه ما باید برای استخراج این گنج عظیم تلاش کنیم و آن را به نسل امروز و نسل‌های بعدی نیز انتقال دهیم. ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا این واقعه عظیم که موجب سربلندی، افتخار، امید به آینده و حرکت جهادگونه است در جان انسان‌ها بویژه ملت ایران و مستضعفین جهان بنشیند.

وی گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهم‌ترین رسانه اثرگذار ملی در کنار سایر ارگان‌های کشور تلاش می‌کند تا برای برگزاری مناسب چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس و نمایش این واقعه عظیم تاریخی کار ویژه‌ای انجام دهند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه امروز مسئله دفاع و امنیت برای همه کشورهای جهان مهم‌ترین موضوع ملی محسوب می‌شود، افزود: اگر اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر ارزش‌ها در جوامع محقق می‌شود؛ مقدمه و زمینه ساز آن وجود امنیت و دفاع مطمئن و پایدار از کشور و منافع و مردم است. امروز نیروهای مسلح افتخار دارند که این مسئولیت را برابر قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور و اوامر فرمانده معظم کل قوا بر عهده دارند و در این رابطه نیز حداکثر تلاش را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست میان فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی گفت: امروز به دلیل حیطه‌بندی‌هایی که وجود دارد بسیاری از فعالیت‌های نیروهای مسلح از منظر مردم و جامعه دور است و طبیعی است که همکاری بین سازمان صدا و سیما و نیروهای مسلح سبب نمایش هوشمندانه فعالیت‌ها با رعایت اصول امنیتی و حفاظتی می‌تواند در این حوزه کمک کننده باشد و بسترساز ایجاد روحیه ملی، سربلندی ملی، هویت ملی و اسلامی در جامعه و تحقق امنیت و دفاع پایدار در کشور شود.

سرلشکر باقری گفت: عزیزان ما در صدا و سیما حقیقت نقش بی‌بدیلی در آگاه سازی ملی و عملیات رسانه کشور و همچنین مقابله با عملیات روانی و شناختی دشمن بر عهده دارند که ما قدردان زحمات رئیس محترم صدا و سیما معاونین ایشان و مدیران شبکه‌ها و یکایک عزیزان و همکارانمان در صدا و سیما هستیم.

وی افزود: صدا و سیما حقیقتاً جزو سازمان‌های موفق کشور هستند که همواره در حوزه دفاع مقدس و همکاری با بخش‌های دفاع و امنیت کشور و همچنین نمایش دستاوردهای صنایع دفاعی کشور کاری جهادی انجام می‌دهد که ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

سرلشکر باقری با اشاره به ضرورت اجرای جلسات فی‌مابین گفت: برگزاری این جلسات در هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر و اجرای برنامه‌های تدوین شده مؤثر است؛ البته جلساتی بین بدنه دو سازمان به طور مکرر وجود دارد که این جلسات نیز توسعه و تداوم خواهد یافت.

وی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و وزارت دفاع همه یک ید واحد هستند و حضور فرماندهان عالی رتبه و جانشینان آنها در این جلسه نشان می‌دهد که ما همچون انگشتان یک دست در کنار یکدیگر هستیم و همچون یک مشت جلوه پیدا کرده و با اقتدار کار را پیش خواهیم برد؛ لذا امروز وحدت نیروهای مسلح به عنوان یک اصل اساسی باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر