کد خبر: 8936
A
دانش آشتیانی خبر داد:

هزینه کرد ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۵ برای ۱۳ و نیم میلیون دانش آموز

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد خلاقیت و مهارت آموزی در دانش آموزان، نیازمند معلم خلاق هستیم و برای ایجاد خلاقیت در معلمان نیز باید آزادی عمل بیشتری به آنها دهیم تا معلم بتواند در فرایند آموزشی ابتکار داشته باشد.

هزینه کرد ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۵ برای ۱۳ و نیم میلیون دانش آموز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی شامگاه پنجشنبه در جمع فرهنگیان فارس در شیراز اظهار داشت: در آموزش و پرورش ابتدا باید به مغز افزار پرداخت و به دنبال آن سخت افزار و نرم افزار نیز به دست می آید.

او ادامه داد: آموزش و پرورش مشکلات خاص خود را دارد که رفع این مشکلات، نیازمند راه حل های خاص و مناسب است که با دلگرمی، کوشش و فعالیت فرهنگیان امکان دستیابی به این راه حل ها فراهم می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم حفظ شأن و مقام معلم تصریح کرد: حفظ شأن و منزلت معلم تنها به تأمین حقوق و توجه به معیشت این قشر تلاشگر برنمی گردد و بخش مهمی از آن با فعالیت بیشتر خود فرهنگیان حاصل می شود.

دانش آشتیانی افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای؛ و برای جامعه نیروی انسانی تربیت می کند و تحقق عملی این شعار نیز منوط به ایجاد این نگاه است که آموزش و پرورش مبداء و عامل اصلی توسعه است و در این صورت، همه به دنبال رفع مشکل آموزش و پرورش خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شرایط فعلی برای هر دانش آموز بیش از 20 میلیون ریال بودجه تعیین و هزینه می شود که این به معنای هزینه کرد 280 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 95 برای 13 و نیم میلیون دانش آموز است.

او اظهار کرد: حدود دو برابر این هزینه دولتی را مردم صرف تهیه کتب درسی، آموزشی و کلاس های آموزشی فرزندان خود می کنند.

وی افزود: وجود مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور با وجود هزینه کرد این مبالغ سنگین، بیانگر وجود اشکال ساختاری در آموزش و پرورش است که با صرف هزینه هایی بیشتر از این نیز قابل حل نیست.

دانش آشتیانی، ساختار آموزش و پرورش کشور را نیازمند تغییر دانست و گفت: رکن قرار دادن مدرسه و پرهیز از تمرکز گرایی مهمترین این تغییرات است.

وی، ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش را در حل مشکلات این وزارتخانه مؤثر دانست و افزود: لازمه این مهم، استفاده از ظرفیت های موجود برای افزایش ارزش افزوده در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه در سفر به فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی یک مجتمع آموزشی خیرساز در شهرک گلستان شیراز شرکت کرد و در جلسه شورای آموزش و پرورش استان نیز حضور یافت.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر