کد خبر: 89462
A

مشاور عالی آیت الله خامنه ای در امور جهان اسلام درگذشت/ آیت‌الله تسخیری که بود؟

مشاور رهبر انقلاب در امور جهان اسلام درگذشت.

مشاور عالی آیت الله خامنه ای در امور جهان اسلام درگذشت/ آیت‌الله تسخیری که بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ وی متولد ۲۷ مهر ۱۳۲۳ در نجف بود. نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و «مشاور عالی رهبر ایران» در امور جهان اسلام در کارنامه آیت‌الله تسخیری دیده می‌شود.

وی رئیس پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده سابق استان گیلان در دورهٔ سوم مجلس خبرگان رهبری نیز بوده‌است.

پدر آیت‌الله تسخیری هم علی‌اکبر تسخیری تنکابنی از اهالی رامسر و مادرش، انسیه بیگم از اهالی اصفهان بود. وی در دوران کودکی، روخوانی قرآن را فرا گرفت. سپس تحصیلات ابتدایی را در مدرسه «منتدی النشر» به پایان رساند که با مدیریت محمدرضا مظفر اداره می‌شد.

وی در آنجا، علاوه بر مظفر زیر نظر استادانی همچون الغبان و شیخ مطر تحصیل کرد و سپس تحصیلات متوسطه را در دبیرستان شبانه «خورنق» پی گرفت. در همان روزگار، به سفارش پدر، روزها کار نیز می‌کرد. چون علاقه ویژه‌ای به شعر و مطالعه آثار شاعران و نویسندگان داشت، به مطالعه شعر و ادبیات نیز پرداخت.

در سال ۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأسیس نمود تا فعالیتهای فرهنگی خارج از کشور در یک سازمان اداره شد. وی در سال ۱۳۸۰ از سوی رهبر ایران به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ از دبیری مجمع تقریب مذاهب کنار رفت و به سمت مشاور عالی سیدعلی خامنه‌ای در امور جهان اسلام گماشته شد.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر