کد خبر: 89510
A

دیپلمات اماراتی: توافق "صلح" در اکتبر امضا می‌شود و بعد سفارتخانه‌ها را باز می‌کنیم

یک دیپلمات عالی‌رتبه که خواست نامش فاش نشود، گفت: هدف ما تلاش و همکاری با تیم مذاکره کننده اسرائیلی به منظور آماده سازی سریع توافقنامه روابط است و تصور می‌کنیم می‌توانیم این توافقنامه را برای امضا در ماه اکتبر تقدیم رهبران‌مان کنیم. این مقام اشاره کرد، توافقنامه شامل روابط کامل دیپلماتیک از جمله تبادل سفیران می‌شود و دیدگاهی برای توسعه همکاری اقتصادی، تکنولوژیکی، گردشگری، پزشکی و زمینه‌های دیگر وجود دارد و بعد از مدتی کوتاه سفارتخانه‌هایمان را افتتاح خواهیم کرد.

دیپلمات اماراتی: توافق "صلح" در اکتبر امضا می‌شود و بعد سفارتخانه‌ها را باز می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه "یسرائیل هیوم" به نقل از یک منبع اماراتی عالی‌رتبه نوشت: توافق صلح بین امارات و اسرائیل در اکتبر آینده امضا خواهد شد و مدتی پس از عادی سازی روابط اقتصادی و زمینه‌های دیگر، سفارتخانه‌ها را خواهیم گشود.

 این دیپلمات عالی‌رتبه که خواست نامش فاش نشود، گفت: هدف ما تلاش و همکاری با تیم مذاکره کننده اسرائیلی به منظور آماده سازی سریع توافقنامه روابط است و تصور می‌کنیم می‌توانیم این توافقنامه را برای امضا در ماه اکتبر تقدیم رهبران‌مان کنیم.

این مقام اشاره کرد، توافقنامه شامل روابط کامل دیپلماتیک از جمله تبادل سفیران می‌شود و دیدگاهی برای توسعه همکاری اقتصادی، تکنولوژیکی، گردشگری، پزشکی و زمینه‌های دیگر وجود دارد و بعد از مدتی کوتاه سفارتخانه‌هایمان را افتتاح خواهیم کرد.

این روزنامه نوشت: مسؤول مذکور از گفتن این‌که آیا بحرین و عمان هم گام امارات را خواهند برداشت امتناع کرد، اما گفت امکان دارد مراکش و کشورهای عربی دیگر در آفریقا این گام را بردارند و این امر واقعی است.

او درباره واکنش‌های منفی فلسطینی‌ها، ایران و ترکیه گفت: حقیقت این است که ما از این اعتراضات عصبانی نشدیم ما انتظار نداشتیم فلسطینی‌ها این توافق را تبریک بگویند اما اگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصور می‌کند ایران و ترکیه بهتر از ما برای مصلحت ملت فلسطین تلاش می‌کنند می‌تواند هر زمان که می‌خواهد به آنها ملحق شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر