کد خبر: 89512
A

محدودیت‌های ایالات متحده علیه هواوی تشدید شد

دولت ایالات متحده محدودیت‌های علیه هواوی را تشدید کرد و به روزرسانی‌های آینده برخی از تلفن‌های این شرکت را به طور بالقوه مسدود کرد. بر اساس این محدودیت‌ها ۳۸ شرکت وابسته به این شرکت نیز به فهرست جدید تحریم‌ها افزوده شدند.

محدودیت‌های ایالات متحده علیه هواوی تشدید شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجوز موقت هواوی برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی اخیرا منقضی شده است، اما این تنها یکی از مشکلات این تولید کننده چینی است.

 

وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده اند که آن‌ها دسترسی‌های بیشتر به فناوری‌های آمریکا از سوی هواوی را محدود کرده و ۳۸ شرکت وابسته دیگر هواوی را به فهرست محدودیت‌ها افزوده اند. مجوز موقت جدید هواوی نیز به شدت محدود کننده است. در این مجوز اشاره شده است که معافیت‌های جدید به طور انحصاری برای شبکه‌های زیرساختی با فناوری داخلی طراحی شده اند. این بدان معناست که ارائه خدمات جدید هواوی برای سیستم عامل اندروید سخت‌تر می‌شود.

 

وزیر بازرگانی ایالات متحده در این خصوص گفت: «هواوی و وابستگان خارجی آن تلاش‌های خود را برای به دست آوردن تکنولوژی‌های نیمه هادی پیشرفته توسعه یافته یا تولید شده از نرم افزار و فناوری ایالات متحده به منظور تحقق اهداف سیاسی حزب کمونیست چین گسترش داده اند. هم زمان که دسترسی آن‌ها را به فناوری ایالات متحده محدود کرده ایم، هواوی و شرکت‌های وابسته به آن از طریق اشخاص ثالث همکاری کرده اند تا فناوری ایالات متحده را به گونه‌ای مهار کنند که امنیت ملی ایالات متحده و منافع سیاست خارجی را تضعیف کند. این اقدام چند جانبه نشانگر اهمیت تعهد مداوم ما در جلوگیری از توانایی هواوی در انجام این خرابکاری‌ها است.»

 

در حالی که ما اطمینان داریم که به روزرسانی‌های سرویس‌های گوگل پلی تحت تأثیر تغییرات جدید قرار نمی‌گیرند، نمی‌دانیم نسخه‌های جدید اندروید یا وصله‌های امنیتی گوگل در گوشی‌های هواوی اجرا می‌شوند یا خیر. در هر صورت، محدودیت‌های سختگیرانه باعث می‌شود که هواوی در ادامه در تولید قطعات و پردازنده‌های گوشی‌های خود با مشکلاتی مواجه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر