کد خبر: 89554
A

نسخه جهش یافته ویروس کرونا کمتر مرگبار است

یک شاخه جهش یافته ویروس کرونا که در آمریکا، اروپا و بخش هایی از آسیا رصد شده، به نظر می رسد عفونی تر از نسخه اصلی باشد اما نسبت به آن مرگباری کمتری دارد.

نسخه جهش یافته ویروس کرونا کمتر مرگبار است

به گزارش سایت دیده بان ایران:یک شاخه جهش یافته ویروس کرونا که در آمریکا، اروپا و بخش هایی از آسیا رصد شده، به نظر می رسد عفونی تر از نسخه اصلی باشد اما نسبت به آن مرگباری کمتری دارد.

به گفته یکی از کارشناسان، یک شاخه از ویروس کرونا در اروپا، آمریکا و بخش هایی از آسیا جهش هایی دارد که هرچند عفونی تر است اما از مرگباری این عفونت می کاهد.این شاخه از ویروس کرونا، D۶۱۴G نام دارد. «پل تامبیا» مشاور ارشد دانشگاه ملی سنگاپور و رئیس منتخب جامعه بین المللی بیماری های عفونی معتقد است طبق شواهد تکثیر جهشD۶۱۴G در برخی از مناطق جهان با کاهش مرگ و میر همراه بوده که نشان می دهد این شاخه مرگباری کمتری دارد.او در این باره به رویترز می گوید: این احتمالا خبر خوبی است که عفونی تر اما کمتر مرگبار است.به گفته او جهش ژنتیکی در بیشتر ویروس ها با کاهش وخامت آن همراه است.محققان این شاخه از ویروس را در اوایل فوریه کشف کردند که در اروپا و قاره آمریکا منتشر می شد. به گفته سازمان جهانی بهداشت هیچ نشانه ای وجود ندارد که این جهش ژنتیک به وخامت بیشتر بیماری منجر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر