کد خبر: 89746
A

ماجرای اختلاف نظر آیت‌الله منتظری با لاجوردی چه بود؟

امروز مصادف است با سالروز ترور «اسدالله لاجوردی» که در ۱ شهریور ۱۳۷۷ در محل کسب خود در بازار تهران، توسط دو نفر به نام‌های علی‌اکبر اکبری ده‌بالایی و علی‌اصغر غضنفرنژاد جلودار ترور شد.

ماجرای اختلاف نظر آیت‌الله منتظری با لاجوردی چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ امروز مصادف است با سالروز ترور «اسدالله لاجوردی» که در ۱ شهریور ۱۳۷۷ در محل کسب خود در بازار تهران، توسط دو نفر به نام‌های علی‌اکبر اکبری ده‌بالایی و علی‌اصغر غضنفرنژاد جلودار ترور شد.

 

سید مرتضی بختیاری، معاون امنیتی وقت دادستان کل کشور سال 93 در گفت و گویی که با خبرگزاری تسنیم انجام داده است، گفت: موضع‌گیری افراد علیه لاجوردی، ناشی از توصیه‌ناپذیری او بود.

بختیاری در رابطه با اختلاف نظر آیت الله منتظری با اسدالله لاجوری هم گفت:  آقای منتظری با شهید لاجوردی خیلی بد بود و دلیلش هم‌‌ همان عدم توصیه‌پذیری لاجوردی بود. حتی یاد دارم درباره یکی از دیدارهایی که با منتظری داشت، خودش (لاجوردی) نقل می‌کرد وقتی که خدمت آقای منتظری در قم رسیدیم آقای منتظری به او «توپیده» بود که چرا منافقین اجازه درس خواندن در دانشگاه‌ها را ندارند. لاجوردی هم گفته بود خب بروند در کنکور شرکت کنند که منتظری گفته بود خب آن‌ها در زندان هستند و شما باید به آن‌ها کمک کنید. لاجوردی در پاسخ به این نظر آقای منتظری گفته بود در شرایطی که بهترین بچه‌های نخبه کشور در حال جنگ هستند و از کنکور و ادامه تحصیل بازمانده‌اند آیا درست است این عزیزان از تحصیل بازمانند اما آن‌هایی که برخی‌هایشان با عمق وجود نسبت به اصل انقلاب عناد دارند، بروند و ادامه تحصیل بدهند؟

 

گفتنی است بختیاری، مدیر کل دادگستری استان خراسان و فارس، رئیس سازمان زندان‌ها، استاندار اصفهان در دولت اول احمدی‌نژاد و وزیر دادگستری در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بوده‌است. او پس از انتخاب رییسی به ریاست قوه قضاییه به‌ عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب شد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر