کد خبر: 90065
A

پمپئو در بحرین: توافق امارات و اسراییل نشان داد صلح قابل تحقق است

وزیر خارجه امریکا پس از ورودش به بحرین به عنوان سومین مقصد سفرش به خاورمیانه، تأکید کرد منطقه بیش از هر زمان دیگری به وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیاز دارد.

پمپئو در بحرین: توافق امارات و اسراییل نشان داد صلح قابل تحقق است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا بعد از سفر به سودان سه شنبه شب وارد بحرین شد و در بدو ورود به منامه مورد استقبال عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین قرار گرفت.

وی در توییتی پس از ورودش به منامه نوشت: منطقه بیش از هر زمان دیگری به وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس "برای مقابله با ایران" و ایجاد صلح و شکوفایی دائم نیاز دارد.

وی افزود: توافق عادی‌سازی روابط میان اسراییل و امارات نشان داد صلح قابل تحقق است. لازم است از این فرصت پیش آمده استفاده کرد.

پمپیو سه‌شنبه در تماسی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی درباره عادی‌سازی روابط با اسراییل که به گفته او به نفع صلح و ثبات در منطقه است، صحبت کرد.

پیش از این روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم به نقل از یک دیپلمات ارشد اماراتی نوشته بود که امریکا ظرف چند هفته آینده اجلاس صلح خاورمیانه را در یک کشور جنوب خلیج فارس برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه امریکا در حال سفر به کشورهای خاورمیانه است، افزود: پمپیو از تعدادی کشورها از جمله امارات، سعودی، اردن، مصر، بحرین، عمان، مراکش، سودان، چاد و رژیم صهیونیستی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.  

پمپیو اخیرا به اراضی اشغالی و سودان سفر کرده و قرار است بعد از پایان سفرش به بحرین، به امارات برود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر