کد خبر: 90132
A

به استان گیلان سفر نکنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان گیلان با تاکید براینکه از مردم تقاضا می کنیم بجز موارد ضروری به استان سفر نکنند، گفت: بعد از گذشت یک ماه و نیم از شروع پیک دوم در استان توانسته ایم به شرایط پایدار برسیم و حیف است که این وضعیتی که در حال حاضر تقریبا به ثبات رسیده در این تعطیلات و ایام عزاداری امام حسین (ع) به دلیل سفرهای مردم از بین رفته و ما دوباره در شرایط بدی قرار بگیریم.

به استان گیلان سفر نکنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ "محمود قاسم نژاد درویشی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت گیلان از نظر شیوع بیماری کرونا به خصوص با توجه به سفرهای پیش رو گفت: همانطور که همه مردم می دانند در ارتباط با بیماری کرونا به طور قطع جلوگیری از اجتماعات، حفاظت شخصی و رعایت فاصله اجتماعی تنها راه کم کردن شیوع این بیماری است و براساس آخرین جلسه ای که در ستاد مقابله با کرونا در استان داشتیم هم در رسانه های استانی و همچنین از طریق رسانه ملی به این موضوعات تاکید کرده ایم. 

وی ادامه داد: تقاضا و خواهش ما از هموطنان این است که در این شرایط به گیلان سفر نکنند و همچنین با توجه به اینکه هر ساله در ایام عزاداری محرم هم استانی های ما که در سایر استان های دیگر ساکن هستند، برای برگزاری مراسم به شهرها و و روستاهای خودشان باز می گشتند، تقاضا می کنیم امسال با توجه به شرایط کرونا از سفر به شهرهای خودشان خودداری کنند. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: حضور هم استانی های ما در این ایام در شهرها و روستاهای خودشان باعث تجمع و اجتماعات و باعث افزایش بیماری می شود. 

قاسم نژاد با اشاره به پیک اول کرونا در استان گیلان تصریح کرد: بعد از پیک اول کرونا که همزمان با قم در استان گیلان شاهد بودیم و ما توانستیم در فروردین ماه آن شرایط را کنترل کنیم تا پایان خرداد و هفته های اول تیرماه وضعیت ما در سراسر کشور بسیار عالی بود، اما بعد از اینکه این فاصله گذاری ها مقداری عادی شد و محدودیت ها در اماکن و مشاغل از سوی ستاد ملی کرونا برداشته شد، تصور مردم بر این بود که این بیماری به پایان رسیده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه مردم با باور اینکه این بیماری به پایان رسیده اقدام به سفر کرده و ارتباطاتشان از این طریق افزایش پیدا کرد‌، همچنین برگزاری جشن های عروسی و عزاداری ها باعث شد ما در هفته اول تیرماه دچار پیک دوباره شویم و تازه الان بعد از گذشت یک ماه و اندی از این پیک توانسته ایم شرایط را تقریبا پایدار نگهداریم و حیف است که این وضعیتی که در حال حاضر تقریبا به ثبات رسیده در این تعطیلات و ایام عزاداری امام حسین (ع) به دلیل سفرهای مردم از بین رفته و ما دوباره در شرایط بدی قرار بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد: ما از مردم تقاضا می کنیم به جز در شرایط ضروری تحت هیچ شرایط دیگری به شمال سفر نکنند. 

وی درباره ایجاد محدودیت ها در استان گفت: همواره در تعطیلاتی که در کشور داریم مانند ایام نوروز و ایام عزاداری امام حسین (ع) به دلیل افزایش حجم تردد محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه ایجاد می شود و این اقدام قطعا در این روزها در مسیرهای شمالی اتفاق خواهد افتاد. 

قاسم نژاد با بیان اینکه امسال یکی از سال هایی بود که حضور مسافران در سواحل بسیار کم بود، تصریح کرد: اکیپ های ما در ستاد مقابله با کرونا در استان در این مناطق حضور دارند و از تجمعات جلوگیری می کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر