کد خبر: 90136
A

تاکید مایک پنس بر 'نظم و قانون' در خلال تظاهرات علیه خشونت پلیس

مایک پنس در این سخنرانی با تاکید بر "نظم و قانون" که شعار کمپین آقای ترامپ است او را مردی توصیف کرد که در برابر انتقادها دست از مبارزه نمی کشد. آقای پنس در این سخنرانی که از بالتیمور انجام می شد گفت: "روشن بگویم: خشونت باید متوقف شود - چه در مینیاپولیس، پورتلند یا کنوشا."

تاکید مایک پنس بر 'نظم و قانون' در خلال تظاهرات علیه خشونت پلیس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا طی نقطی در سومین شب گردهمایی ملی این حزب که در فضای مجازی برگزار می شود نامزدی معاونت حزب را پذیرفته است.

او در این سخنرانی با تاکید بر "نظم و قانون" که شعار کمپین آقای ترامپ است او را مردی توصیف کرد که در برابر انتقادها دست از مبارزه نمی کشد.

آقای پنس در این سخنرانی که از بالتیمور انجام می شد گفت: "روشن بگویم: خشونت باید متوقف شود - چه در مینیاپولیس، پورتلند یا کنوشا."

او به اعتراضات جاری کنوشا در ایالت ویسکانسین که در پی تیراندازی روز یکشنبه پلیس به یک مرد سیاهپوست شروع شد اشاره داشت.

او گفت: "ما در خیابان های آمریکا نظم و قانون خواهیم داشت. ما بودجه پلیس را قطع نخواهیم کرد. نه حالا. نه هیچ وقت دیگر."

جیکوب بلیک، ۲۹ ساله، روز یکشنبه درحالی که به ماشینش تکیه کرده بود از پشت به ضرب چند گلوله پلیس مضروب شد. تیراندازی در برابر چشمان فرزندانش روی داد.

اعتراضات به مرگ او به خشونت گراییده است. سه شنبه شب دو نفر کشته و یک نفر مجروح شدند و یک فرد ۱۷ ساله به ظن شرکت در این حادثه دستگیر شده است. حادثه سه شنبه شب ظاهرا در میان تظاهرکنندگانی که به تیراندازی پلیس اعتراض داشتند و مردان مسلحی که از یک جایگاه سوختگیری بنزین حفاظت می کردند روی داد.

ساعاتی بعد پلیس ایالت ایلینوی، در مجاورت ویسکانسین، گفت که یک فرد مسلح ۱۷ ساله را به ظن قتل درجه یک دستگیر کرده است. براساس گزارش های اولیه مظنون جزو گروه مسلحی بود که برای حفاظت از پمپ بنزین آمده بودند.

جو بایدن نامزد حزب دمکرات پیشتر در مصاحبه ای در روز چهارشنبه درباره اعتراضات کنوشا گفت: "اعتراض در برابر بی رحمی یک حق و کاملا ضروری است. اما به آتش کشیدن محلات اعتراض نیست، خشونت بی دلیل است. خشونت زندگی مردم را به خطر می اندازد."

تمجید از ترامپ

آقای پنس در بخش دیگری از سخنانش در تمجید از آقای ترامپ گفت: "در چهار سال اخیر من شاهد ایستادگی رئیس جمهور در برابر حملات بی امان بوده ام. او هر روز بر می خیزد و برای حفظ وعده هایی که به مردم آمریکا داده می جنگد."

او اشاره کرد که در دوران ریاست جمهوری آقای ترامپ سرزمین های تحت کنترل گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) - "منطقه ای دو برابر پنسیلوانیا" - آزاد شد.

او گفت ترامپ "آمریکا را آنطور که هست می بیند؛ کشوری که بیش از هر کشور دیگری در جهان سرمنشا خیر بوده."

او گفت آمریکا "کشوری است که خیلی بیش از آنکه مستحق گلایه مندی باشد مستحق قدردانی است. و اگر رئیس جمهوری می خواهید که در برابر تحقیر یا اهانت به میراث ما سکوت می کند، در آن صورت به او رای ندهید."

این ظاهرا اشاره ای به اعتراضات علیه نابرابری نژادی است که از جمله مجسمه های فرماندهان جنوب در جنگ داخلی قرن نوزدهم و پرچم ایالات جدایی طلب را هدف می گیرد.

به گفته آقای پنس رئیس جمهور آمریکا "در برابر دشمنان و در کنار دوستانش ایستاده است."

او همچنین به کشته شدن رهبر داعش در عملیاتی در سوریه اشاره کرد و گفت که جو بایدن با عملیاتی که در دوران باراک اوباما منجر به مرگ اسامه بن لادن در پاکستان شد مخالف بود.

آقای بایدن این روایت را زیر سوال برده و گفته است که هرچند نسبت به آن عملیات مردد بود اما در نهایت از تصمیم اوباما حمایت کرد.

آقای پنس از این فراتر رفت و ادعایی در یادداشت های باب گیتس وزیر دفاع وقت در دولت اوباما را تکرار کرد که نوشته بود آقای بایدن در چهار دهه گذشته "تقریبا در مورد همه مسائل سیاست خارجی و امنیت ملی در اشتباه بوده است".

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر