کد خبر: 90157
A

ادعای رسانه اسرائیلی؛ به زودی شاهد نشست سازش با اسرائیل در سطح سران عرب خواهیم بود

اسرائیل هیوم ؛ ادعا کرد به زودی نشست سران در یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس برای اعلام علنی شدن سازش چند کشور عربی با تل‌آویو برگزار خواهد شد

ادعای رسانه اسرائیلی؛ به زودی شاهد نشست سازش با اسرائیل در سطح سران عرب خواهیم بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی ادعا کرد، یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس طی چند هفته آینده میزبان نشست سرانی خواهد بود که در آن سازش بین کشورهای حاضر و اسرائیل علنی و رسمی خواهد شد.

این روزنامه عبری‌زبان به نقل از یک دیپلمات عالیرتبه اماراتی که نامش را ذکر نکرد، افزود: سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به منطقه نیز در سایه تلاش‌های واشینگتن برای زمینه‌سازی جهت برگزاری این نشست است.

اسرائیل هیوم که ارگان بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود به نقل از منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد: این نشست در یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس برگزار خواهد شد.

اطلاعات رسیده به این روزنامه عبری‌زبان نشان می‌دهد ایالات متحده در حال حاضر به دنبال حضور بحرین، عمان، مغرب، سودان و چاد است که در کنار رهبران امارات متحده عربی و اسرائیل اعضای این نشست را تشکیل خواهند داد.

این منابع همچنین خبر دادند: تلاش‌هایی برای حضور کشورهای دیگری همچون عربستان سعودی، مصر و اردن نیز در این نشست در حال انجام است.

در همین حال دیپلمات اماراتی خبر داد: پمپئو در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی از فلسطینیان نیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل آورد و پیامی را برای تشکیلات خودگردان ارسال کرد که در آن اعلام شده بود آمادگی دارد به مناطق خودگردان سفر و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان شخصاً دیدار و دعوتنامه حضور در این نشست را تسلیم او کند.

به گفته دیپلمات اماراتی، عباس و دیگر مسئولان تشکیلات خودگردان این پیشنهاد را نه تنها رد، بلکه اعلام کردند آماده استقبال از پمپئو در رام‌الله نخواهند بود.

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر