کد خبر: 90207
A

محتمل‌ترین گزینه برای نخست‌وزیری ژاپن معرفی شد

در پی استعفای نخست‌وزیر پیشین ژاپن از سمت خود، رسانه‌های خبری محتمل‌ترین گزینه برای جایگزینی را «یوشیهید سوگا» معرفی کرده‌اند.

محتمل‌ترین گزینه برای نخست‌وزیری ژاپن معرفی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نوشته رویترز، در حالی که افراد دیگری نیز برای سمت نخست‌وزیری ژاپن تمایل نشان داده‌اند، اما سوگای ۷۱ ساله گفته که به دنبال این پُست دولتی نیست. 

یک رسانه دولتی در ژاپن نیز در روزهای اخیر، اظهارات سوگا را زیر سؤال برده و او را به عنوان یک گزینه جایگزینی احتمالی برای شینزو آبه معرفی کرده است. 

وی در مصاحبه‌های دیگری نیز گفته بود که تمایلی برای رسیدن به این سمت ندارد. 

سوگا در سال ۲۰۱۲ توسط آبه به عنوان دبیر ارشد کابینه ژاپن انتخاب شد. وی همچنین به عنوان سخنگوی ارشد دولت، هماهنگ‌کننده امور سیاسی و ناظر بر دیوان سالاری فعالیت داشته است. 

سوگا در مصاحبه‌ای با رویترز، با اشاره به ارتقای صنعت توریسم در ژاپن، بر لزوم افزایش رشد اقتصادی با توجه به محدودیت‌های سخت‌تر برای مهار ویروس کرونا تأکید کرده بود. 

رویترز همچنین نوشته انتظار می‌رود «شیگرو ایشیبا»، وزیر اسبق دفاع ژاپن که ۶۳ سال سن دارد و به دنبال احیای اقتصاد ژاپن است، گزینه احتمالی دیگری برای جایگزینی شینزو آبه باشد. 

وی که یکی از منتقدان آبه بوده، در میان مردم محبوبیت بیشتری نسبت به اعضای پارلمان ژاپن دارد. 

روز گذشته شینزو آبه در یک نشست خبری با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در ژاپن، از کناره گیری خود از قدرت به خاطر وضعیت جسمانی خود خبر داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر