کد خبر: 90230
A

بیادی: تا پایان آذرماه احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه سیاسی اجتماعی وجود دارد

حسن بیادی: با توجه با بی تدبیری‌های داخلی مردم ما از جناح‌ها عبور نموده‌ و از اوضاع رضایت ندارند و تا کنون گفتمان‌های قبلی که چاره‌ساز نبوده‌اند. فکر میکنم گفتمان غالب در انتخابات پیش رو درمان اقتصادی و جهش تولید باشد

 بیادی: تا پایان آذرماه احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه سیاسی اجتماعی وجود دارد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛حسن بیادی، کارشناس تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ارتباط با تعیین وضعیت جانشین حسن روحانی در سال 1400 ارائه شده است.

 

با توجه به وضعیت سیاسی کشور و رخدادهای چند سال اخیر برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 کدام جناح سیاسی شانس بیشتری برای پیروزی دارد؟

 

حسن بیادی: قبل از شروع پاسخ به سوالات لازم می‌دانم چند نکته را متذکر شوم و آن اینکه علیرغم همه نابه‌سامانیهای موجود و مشکلات ایجاد شده از طریق تحریم‌های ظالمانه غرب، به برکت خون شهدا و با تدبیر رهبر فرزانه‌مان و با وجود پر برکت مردم ایثارگر و انقلابی، به گفته دوست و دشمن، داخلی و خارجی  کشور قدرتمند و نظام پر افتخار ما در حال رشد و توسعه جدی بوده و در حال تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای در خاورمیانه است. یادمان نرود قبل از انقلاب با ۳۵ میلیون جمعیت روزانه ۶/۵ میلیون بشکه نفت بودجه کشور تامین می‌گردید ولی درحال حاظر با توجه به تحریم‌های آمریکا فروش نفت به روزی ۵۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است و اکثر درآمد دولت از طریق صادرات و دریافت عوارض و مالیات تامین و هزینه می‌گردد. بنابراین باید تحلیل مشکلات موجود منصفانه بیان شود اگرچه در وقوع این مشکلات نباید از نقش باندهای متصل به قدرت و ثروت غافل بود که متاسفانه مانند اختاپوس در بسیاری از سازمانهای مهم اقتصادی و سیاسی نفوذ کرده و بعضی انسان‌های به ظاهر موجه هم خواسته یا ناخواسته عمله ظلم آنان هستند.

 

از دیدگاه شما مردم بیشتر از چه گفتمانی در سال 1400 استقبال خواهند کرد؟

 

حسن بیادی: با توجه با بی تدبیری‌های داخلی مردم ما از جناح‌ها عبور نموده‌ و از اوضاع رضایت ندارند و تا کنون گفتمان‌های قبلی که چاره‌ساز نبوده‌اند. فکر میکنم گفتمان غالب در انتخابات پیش رو درمان اقتصادی و جهش تولید باشد.

 

به نظر‌شما، چه چهره‌های شاخصی در انتخابات 1400 شانس موفقیت دارند؟

 

حسن بیادی: به نظرم هنوز زود است و تا پایان آذرماه احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه سیاسی اجتماعی وجود دارد و کسانی هم که ورود به انتخابات را  بصورت علنی شروع کرده‌اند توهم داشته و از بصیرت سیاسی لازم و آگاهی از شریط موجود روز  بی بهره‌اند.

 

 آیا آقای محمود احمدی‌نژاد در صورت تایید صلاحیت شانسی برای پیروزی دارد؟

 

حسن بیادی: ایشان با توجه به نظر بسیاری از تحلیلگران چپ و راست با ورود خود می‌تواند از صحنه گردانان جدی در انتخابات باشند و در میان آحاد مردم مخصوصا قشر آسیب پذیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند البته قابل تامل است که در این دوره تعداد قشر آسیب پذیر هم بیشتر شده و هم متوقع‌تر شده‌اند.

 

مهم‌ترین اولویت‌های دولت آینده را رسیدگی به چه اموری می‌دانید؟

 

حسن بیادی: بهترین اولویت‌ها را مقام معظم رهبری با نظریات دقیق و کارشناسی خود در دیدار مجازی با رئیس جمهور و هیأت دولت بیان داشتند که مهم‌ترین آن‌ها عنایات خاص به وضعیت معیشتی و محافظت آنان از تهاجم فرهنگی غرب مخصوصا از طریق فضای مجازی و  رفع واقعی موانع تولید و توسعه اشتغال بود اما آنچه در نظرات بنده مورد توجه قرار گرفته و در رفتار بسیاری از مسئولین کشور در سه قوه مشهود است حذف حقوق و شأن مردم در سپهر سیاسی آنان است و بیشتر برای ماندگاری خود مردم را توجیه می‌نمایند. به عقیده من «ارزش ملی مردم» بیشتر از «ارزش ملی پول» آسیب دیده که باید بصورت اورژانسی درمان شود و این مهم از عهده اکثر افراد مطرح برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بر نمی آید و عاجزند.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر