کد خبر: 90263
A

توهین برادران پناهیان از منبر عزاداری به دولت/ استاندار ر‌ا باید به گاری بَست

برای جلوگیری از کاهش رویگردانی بیشتر جامعه از روحانیت لازم است شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تدبیری بیندیشند تا تریبون‌ها در اختیار روحانیونی قرار گیرد که بتوانند بر اعتبار و منزلت این قشر دلسوز در جامعه بیفزایند و همچنان پناهگاه مردم باشند؛ نه آنکه با طرح موضوعات سیاسی و گاه بی‌ربط با اصل جلسه؛ آن هم در ایام سوگواری سیدالشهدا سبب رویگردانی مردم شوند.

توهین برادران پناهیان از منبر عزاداری به دولت/  استاندار ر‌ا باید به گاری بَست

به گزارش دیده بان ایران؛ «روی کره مریخ، یک استانی است که در آن دکل نفتی قرار دارد و کارکنان اون مجتمع‌ها برای خودشان آب شیرین‌کن دارند و روستاهای اطراف اون مجتمع‌ها در حال هلاک شدن از بی‌آبی هستند. آن وقت خیرین مثل ستاد اجرایی و چندجای دیگر باید بروند آنجا منبع آب بگذارند. من بودم، استاندار آن استان ر‌ا به گاری می‌بستم و می‌گفتم که هر روز باید بروی برای این مردم، آب بیاوری؟» بیان‌کننده این جملات یکی از بدخواهان کشور یا معترضان به مشکل آب در خوزستان نیست؛ بلکه حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان است؛ همان روحانی‌ای که بدون لحاظ کردن بسیاری از بایدها به وادی نبایدها افتاده و دانسته یا نادانسته ضررهایی را به جامعه روحانیت تحمیل می‌کند که ضرر آنها شاید بیشتر از مشکل آب در خوزستان باشد. چنین گفتاری از سوی یک فرد روحانی به‌ویژه در ایام محرم با استفاده از تریبونی که برای بیان اهداف عاشوراست چه معنایی دارد؟ آیا نخستین آفت چنین گفتارهایی، دور شدن جامعه از این قشر مرجع و دلسوز نیست؟ آیا مشکل آب روستای خوزستان با تمسخر و توهین و تخریب استاندار این استان قابل‌حل است؟ مگر مجلس یازدهم دراختیار یاران و همراهان پناهیان نیست و مگر قانون چنین پیش‌بینی‌ای نکرده که در صورت کوتاهی مسئولان می‌توان وزرای مربوطه را به مجلس فراخواند و آنها را مورد بازخواست قرار داد؟ ایام محرم به مردم آموخت که آنچه حسین (ع) برای آن جانفشانی؛ مهم‌ترینش امر به معروف بوده است اما آیا توهین و تخریب از تریبون عزاداری محرم مصداق امر به معروف و نهی از منکر یا انتقاد سازنده است؟

*اون یکی پناهیان مثل این یکی پناهیان

از سوی دیگر برادر این روحانی هم اقداماتی انجام می‌دهد که با برادرش تا حدودی همخوانی دارد. حجت‌الاسلام احمد پناهیان روز چهارم محرم در هیات محبان اهل‌بیت(ع) قم با گلایه از عملکرد شهرداری تهران در ایام محرم 99 گفت: «در سطح تهران آثار محرم دیده نمی‌شود. مسئول مربوطه می‌گوید پارچه برای مشکی‌پوش کردن شهر نداشتیم! بعد می‌گوید چون مردم نزدیک عاشورا کم کم مشکی می‌پوشند، ما هم گذاشته‌ایم کم کم شهر را مشکی‌پوش کنیم! مردم را چه فرض کرده‌اید؟! ...» اگر این اظهارات در کنار تجمع اخیر برخی دلواپسان در مقابل شهرداری به بهانه عدم‌استشمام بوی محرم در شهر گذاشته شود، این گمانه قوت می‌گیرد که گروهی درصدد تضعیف مدیریت شهری هستند و متاسفانه تریبونی که ماهیت تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و استفاده از آن در زندگی امروز را دارد، به تریبون تسویه‌حساب سیاسی تبدیل شده است . برادران پناهیان باید در چنین گفتارهایی تجدید‌نظر کنند.

ضرورت ورود حوزه به برخی سخنان روحانیون

اکنون برای جلوگیری از کاهش رویگردانی بیشتر جامعه از روحانیت لازم است شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تدبیری بیندیشند تا تریبون‌ها در اختیار روحانیونی قرار گیرد که بتوانند بر اعتبار و منزلت این قشر دلسوز در جامعه بیفزایند و همچنان پناهگاه مردم باشند؛ نه آنکه با طرح موضوعات سیاسی و گاه بی‌ربط با اصل جلسه؛ آن هم در ایام سوگواری سیدالشهدا سبب رویگردانی مردم شوند./ آرمان ملی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر