کد خبر: 90269
A

نظر روح الله حسینیان درباره مرگ «قاضی منصوری» چه بود؟

روح‌الله حسینیان یکم تیرماه گذشته درباره نحوه مرگ غلامرضا منصوری گفته بود: من شخصا در چندین کنفرانس بین‌المللی شرکت کرده‌ام و از رفتار پلیس بین‌الملل با متهمان اطلاع دارم. پلیس بین‌الملل متهمان را چنان شکنجه می‌کند که بسیاری از آنها زیر آن شکنجه‌ها جان می‌دهند.

نظر روح الله حسینیان درباره مرگ «قاضی منصوری» چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  روح‌الله حسینیان متولد ۱۳۳۴ در شیراز است و از ابتدای دهه ۶۰ وارد دستگاه قضائی- اطلاعاتی شد. مشاور امنیتی رئیس‌جمهور در دولت اول احمدی‌نژاد، جانشین نماینده دادگاه انقلاب در وزارت اطلاعات و قائم‌مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات در دورانی که حجت‌الاسلام ری‌شهری مسئولیت دادستانی انقلاب اسلامی، از جمله سمت‌هایش بود. او دادستان دادگاه ویژه روحانیت و از اعضای هیئت‌منصفه دادگاه عبدالله نوری نیز بوده است.

آنچه حسینیان را به یک چهره رسانه‌ای تبدیل کرد، آغازبه‌کار دولت اصلاحات بود؛ چیزی که خودش در یک برنامه تلویزیونی در سالگرد انتخابات، آن را «فتنه دوم خرداد» نامیده و به تسنیم گفته بود: «توفانی که در دوم خرداد و در جریان حاکمیت دوم‌خردادی‌ها در این کشور وزید، اگر در هر کشور دیگری بود، قطعا ریشه‌های آن نظام کنده می‌شد، ولی در ایران هیچ اتفاقی نیفتاد. دو نظر وجود داشت؛ یک نظر بسیار ناامیدکننده که همه‌چیز تمام شد و ما باید بازگشت به قبل از انقلاب را بپذیریم.

نظر دوم این بود که با یک سرکوب باید اوضاع را تمام کرد...».‌ صداوسیما در روز ۲۱ دی سال ۷۷، یعنی شش روز پس از آنکه وزارت اطلاعات دولت اصلاحات، با انتشار اطلاعیه‌ای تاریخی، نیروهای خودسر این وزارتخانه را عامل قتل‌های زنجیره‌ای اعلام کرد، روح‌الله حسینیان را به برنامه شبانگاهی «چراغ» دعوت کرد. او در آن برنامه اتهاماتی را متوجه دولتمردان اصلاحات کرد و قتل‌های زنجیره‌ای را به آنان نسبت داد.

دو هفته بعد از حضور حسینیان در برنامه چراغ، سعید امامی از سوی سازمان قضائی بازداشت و به‌عنوان «عامل اصلی قتل‌های زنجیره‌ای» معرفی شد. چندی بعد و با اعلام خبر خودکشی سعید امامی در زندان، حسینیان از او با نام شهید سعید اسلامی یاد کرد، در مجلس ختم او سخنرانی کرد و در سخنرانی مفصلی که در مدرسه حقانی داشت، بار دیگر نیروهای امنیتی دولت اصلاحات را عامل قتل‌های زنجیره‌ای و همچنین قتل سعید امامی معرفی کرد.

اما طی سال های اخیر علاوه بر اظهارات جنجال برانگیز حسینیان، اظهارت او درباره نحوه مرگ غلامرضا منصوری قاضی متواری و متهم پرونده اکبر طبری هم حاشیه ساز شد. 

روح‌الله حسینیان یکم تیرماه گذشته درباره نحوه مرگ غلامرضا منصوری به نامه نیوز گفته بود: من شخصا در چندین کنفرانس بین‌المللی شرکت کرده‌ام و از رفتار پلیس بین‌الملل با متهمان اطلاع دارم. پلیس بین‌الملل متهمان را چنان شکنجه می‌کند که بسیاری از آنها زیر آن شکنجه‌ها جان می‌دهند. به صورت می‌توان گفت که پلیس بین‌الملل در مواردی برای کسب اطلاع از موضوعی به خصوص آن قدر متهمان را مورد ضرب و ستم و آزارواذیت قرار داده است که آنها جان خود را از دست داده‌اند. من تصور می‌کنم کشته‌شدن آقای منصوری هم مربوط به پلیس بین‌الملل است و انشگت اتهام به سمت این نهاد است».

حسینیان درباره علت آنکه جمهوری اسلامی هیچ دلیلی برای کشتن منصوری نداشته هم خاطرنشان کرده بود که "جمهوری اسلامی هیچ انگیزه عقلایی برای کشتن منصوری نداشت و اتفاقا یکی از انگیزه‌ آنهایی که منصوری را کشته‌اند از بین بردن منافع جمهوری اسلامی بوده است."

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر