کد خبر: 90338
A

یادداشت زائری درباره یک نظرسنجی/ چرا باید سر خودمان را شیره بمالیم؟

اظهارنظر حجت الاسلام زائری درباره یک نطرسنجی با انتقاد رسانه های اصولگرا مواجه شده و نتیج این افکارسنجی را مورد تردید جدی قرار داده‌اند.

یادداشت زائری درباره یک نظرسنجی/  چرا باید سر خودمان را شیره بمالیم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ اظهارنظر حجت الاسلام زائری درباره یک نطرسنجی با انتقاد رسانه های اصولگرا مواجه شده و نتیج این افکارسنجی را مورد تردید جدی قرار داده‌اند.

این نظرسنجی ادعایی و تامل برانگیز را هیچ منبعی معتبر نداشته است اما زائری با استناد به این نظرسنجی مبهم مدعی شد:

در هفته های گذشته نتیجه گزارش تأمل برانگیز نظرسنجی از میزان دینداری ایرانیان منتشر شد، اینک برخی در اصل موضوع خدشه میکنند و میگویند اعتبار ندارد و شاید هم از نظر فنی درست بگویند و حق داشته باشند، زیرا نظرسنجی در فضای مجازی انجام شده و به شکل تصادفی و دقیق و جامعه آماری مطلوبی نبوده تا گونه های مختلف پاسخگویان را پوشش دهد. اما از سوی دیگر جای دو سؤال جدی باقیست؛

آیا اگر این نظرسنجی جامعه آماری گسترده تر و متفاوتی داشت، نتیجه تفاوت عجیب و غریبی میکرد؟ کافیست به دور و بر خودمان نگاه کنیم تا بفهمیم چه بحران جدی رخ داده است!

آیا همین فعالان نوجوان شبکه های اجتماعی و نسل فضای مجازی که پاسخگویان این نظرسنجی بوده اند، به زودی تمامی محیط جامعه را فرا نمی‌گیرند؟

چرا خودمان را فریب بدهیم و آزردگی و ناراحتی مردم را از آنچه کرده ایم نبیینم؟ چرا سر خودمان را شیره بمالیم و دلمان را به چهار نفر اطرافیان خودمان خوش کنیم؟

چرا واقعیت سیاه و تلخ ریزش های سهمگین را نادیده بگیریم و آنچه در زیر پوست جامعه میگذرد نپذیریم؟ شاید امروز هم بشود گفت که این نظرسنجی اعتبار ندارد ولی باز هم وی پی ان و پروکسی هست و باز هم مصرف مشروبات الکلی هست و باز هم بی اعتمادی غالب مردم به رسانه ملی هست. با واقعیت نمی شود جنگید، جز با تعقل و تدبیر و هوشمندی و خردورزی نمیتوان راه به حل مشکلات یافت و جز با صداقت و شفافیت و صراحت نمیتوان با مخاطب روبرو شد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر