کد خبر: 90396
A

محمود صادقی: مرجع تصمیم‌گیر در حوزه ادامه حصر مشخص نیست/ رئیس جدید قوه قضاییه آمد، انتظار داشتیم رفع حصر انجام شود/ حصر مبنای قانونی و امنیتی، ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تاکید کرد که مصلحت‌ها و ضرورت‌های امنیتی حصر از بین رفته است.

محمود صادقی: مرجع تصمیم‌گیر در حوزه ادامه حصر مشخص نیست/ رئیس جدید قوه قضاییه آمد، انتظار داشتیم رفع حصر انجام شود/ حصر مبنای قانونی و امنیتی، ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود صادقی، نماینده مجلس دهم، در خصوص سرانجام پیگیری‌های مجلس دهم در زمینه رفع حصر گفت: در فراکسیون امید کارگروهی برای رفع حصر تشکیل شده بود که از طریق آن، این موضوع را پیگیری می‌کردیم. در مقاطعی از طریق جلسه با مسئولین ذی‌ربط در شورای عالی امنیت ملی، امیدهایی برای رفع حصر ایجاد شده بود اما بعد از آن اتفاقاتی می‌افتاد که امیدها رنگ می‌باخت.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر آن مصلحت‌ها و ضرورت‌های امنیتی حصر از بین رفته است، از طرفی از نظر حقوقی، حصر هیچ‌گونه توجیهی ندارد چرا که مجازات بدون دادرسی تطبیقی با موازین قانون مجازات اسلامی، قانون آئین دادرسی و قانون اساسی ندارد لذا حصر مبنای قانونی و امنیتی، ندارد. البته در همان مقطع هم می‌شنیدم که نظر کارشناسی برخی از مراجع امنیتی براین اساس است که حصر باید، خاتمه پیدا کند.

 

این عضو فراکسیون امید اضافه کرد: به دلیل اینکه مسائل باز نمی‌شد و مبهم بود، متوجه نمی‌شدیم به چه دلیلی حصر ادامه پیدا می‌کند. حتی این که چه مرجعی می‌خواهد حصر ادامه پیدا کند هم شفاف نیست. در مقاطعی گفته می‌شد تصمیم‌گیری در مورد ادامه حصر به رئیس قوه قضائیه واگذار شده که با توجه به رویکرد او انتظار داشتیم، حصر خاتمه پیدا کند حتی امیدواری‌هایی هم شکل گرفت اما اتفاقی صورت نگرفت.

 

او در پایان افزود: گاهی گفته می‌شود شورای امنیت ملی در دوره رئیس جمهور سابق این تصمیم را گرفته است، گاهی هم گفته می‌شود شورای امنیت فعلی هم بر حصر صحه گذاشته و آن را تائید می‎کند، اما همه این موارد در فضای غیرشفاف مطرح می‌شد و هیچ نهادی به صورت شفاف مسئولیت آن را قبول نکرده، لذا مرجع تصمیم‌گیر در حوزه ادامه حصر مشخص نیست. 

 

منبع: برنا 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر