کد خبر: 90454
A

زنی، شوهر معلول خود را کشت تا صاحب اموالش شود/ گفت و گو با متهم

:زن میانسال که به اتهام قتل عمد همسرش در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده مدعی است که وی در یک حادثه فوت کرده و قتلی در کار نبوده است.

زنی، شوهر معلول خود را کشت تا صاحب اموالش شود/ گفت و گو با متهم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ زن میانسال که به اتهام قتل عمد همسرش در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده مدعی است که وی در یک حادثه فوت کرده و قتلی در کار نبوده است.

رسیدگی به این پرونده از 3 سال پیش با اعلام خبر مرگ مردی میانسال در خانه‌اش در دستور کار پلیس قرار گرفت و جسد مرد 70 ساله به سبب مشکوک بودن مرگش به پزشکی قانونی منتقل شد.

 ناهید همسر دوم این مرد که به پلیس خبر داده بود در اظهاراتش به مأموران گفت: چند ساعت پیش من از محل کارم به خانه آمدم و متوجه شدم که همسرم هادی زمین خورده و بیهوش شده است. همان موقع با اورژانس تماس گرفتم و تکنیسین‌های اورژانس پس از حضور در خانه و بررسی حال همسرم اعلام کردند که او چند ساعت قبل فوت کرده است. من و هادی 25 سال پیش باهم ازدواج کردیم و زندگی خوبی هم داشتیم زمان حادثه من در محل کارم بودم و افراد حاضر در محل کارم می‌توانند ادعایم را ثابت کنند. شوهرم به دلیل اینکه کم بینا بود احتمالاً به زمین خورده و از پله‌ها پرت شده است.

اما کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند مرگ این مرد بر اثر خونریزی مغزی ناشی از ضربه‌ای بوده که به سرش خورده است. نظریه پزشکی قانونی موجب شد تا فرزندان مقتول علیه نامادری‌شان شکایت و درخواست قصاص کنند. ضمن اینکه مشخص شد فرزندان مقتول به علت اختلاف با نامادری‌شان به خانه پدرشان رفت و آمد هم نمی‌کردند.

یکی از فرزندان مقتول گفت: پس از فوت مادرم، زنی را برای مراقبت از پدرمان استخدام کردیم و چند سال بعد متوجه شدیم که همان زن با پدرمان ازدواج کرده است. او از پدرمان خیلی جوانتر بود و به دلیل اینکه پدرمان اموال زیادی داشت با او ازدواج کرده بود همین مسأله هم باعث شد اختلافاتی بین ما به‌وجود آید و فقط با پدرمان تلفنی در ارتباط بودیم.

با شکایت اولیای دم ناهید به اتهام قتل بازداشت شد. اما او از همان ابتدا منکر قتل شد و به مأموران گفت: فرزندان شوهرم از من خوش شان نمی‌آمد به همین خاطر اصلاً به خانه ما نمی‌آمدند. هادی هم چند وقتی بود که قصد داشت ملکی را به نام من سند بزند و چند ماه قبل دستنوشته‌ای به من داد که ملک را به من بخشیده است تا بعد از مرگش من بی‌سرپناه نباشم.

 

به رغم انکارهای متهم کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. اما متهم تحت محاکمه قرار گرفت و از اتهام قتل عمد تبرئه شد. این رأی مورد اعتراض اولیای دم قرار گرفت و دیوان عالی کشور نیز اعتراض را وارد دانست و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد و صبح دیروز پرونده در شعبه 2 مورد رسیدگی قرار گرفت.

در جلسه رسیدگی به این پرونده یک بار دیگر اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند.

در ادامه ناهید گفت: من چون بدون اطلاع فرزندان شوهرم با او ازدواج کردم، فرزندانش من را دوست نداشتند و به خانه ما رفت وآمد نمی‌کردند. من شوهرم را نکشتم او این اواخر دچار کم بینایی شده بود. به همین دلیل هم از پله‌ها پرت شده است.

در ادامه وکیل متهم گفت: مرگ مقتول اصلاً به نفع موکل من نبوده، چراکه قرار بود ملکی چندصد میلیونی به نامش شود و اگر مقتول زنده بود خیلی زود این ملک به نامش می‌شد ضمن اینکه پزشکی قانونی هم اعلام کرده نمی‌تواند تأیید کند ضربه‌ای به سر مقتول وارد شده باشد. مدارکی هم داریم که نشان می‌دهد در زمان مرگ موکل من در خانه نبوده است. همچنین به محض این که او با جسد شوهرش روبه‌رو شده با اورژانس و پلیس تماس گرفته است. بنابراین هیچ دلیلی علیه موکل من وجود ندارد و من خواستار برائت او هستم.

با توجه به ادعایی که هر دو طرف پرونده مطرح کردند قضات، پرونده را برای روشن شدن ماجرا به دادسرا برگرداندند تا تحقیقات بیشتری در خصوص این پرونده صورت گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر