کد خبر: 90613
A

حسین سبحانی‌نیا: حتی پایداری هم با آیت الله مصباح ببندد معلوم نیست گزینه نهایی‌اش جلیلی باشد/ زمینه موفقیت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری فراهم است

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ائتلاف موفق نیروهای اصولگرا در انتخابات مجلس یازدهم یادآور شد: تجربه حرکت های تکروانه و بی توجهی به نظر جمعی گروه های اصولگرا در انتخابات اسفند 98 جای خود را به وحدت رویه داد و نتیجه خوبی هم حاصل شد. اگر جبهه پایداری در آن انتخابات جدا می بود، قطعا نتیجه ای که در ائتلاف گرفت نصیبش نمی شد.

حسین سبحانی‌نیا: حتی پایداری هم با آیت الله مصباح ببندد معلوم نیست گزینه نهایی‌اش جلیلی باشد/ زمینه موفقیت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری فراهم است

به گزارش دیده بان ایران؛ جبهه پایداری را همه به دو خصیصه تندروی و لجبازی می شناسند. از همان روزی که این مجموعه اعلام موجودیت کرد خود را تافته جدابافته خواند؛ با این استدلال که در پیگیری مطالبات انقلابی خالصانه عمل می کند و حاضر به هیچ نوع ملاحظه کاری نیست اما این مجموعه در انتخابات مجلس سال 98 نشان داد که از تکلیف گرایی به نتیجه گرایی شیفت کرده است. انتقادهای تندوتیز پایداری به قالیباف بر کسی پوشیده نیست اما وقتی این مجموعه دید که اگر به ائتلاف نیروهای انقلاب نپیوندد، سبد رأیش از اصلاح طلبان سبک تر خواهد بود، از موضع خود عقب نشینی کرد و با سایر گروه های اصولگرا همراه شد.

9 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، پایداری زودتر از سایر گروه های اصولگرا نامزد مطلوب خود را مشخص کرده و گام نخست را نیز برای گرفتن تأییدیه آیت الله مصباح برداشت. سعید جلیلی در قیاس با فتاح و نیکزاد بیشترین شانس را دارد که نامزد اصلح جبهه پایداری برای رقابت سال 1400 لقب بگیرد. این مسئله با واکنش هایی از جانب سایر سلایق اصولگرایی همراه شد چون این اقدام پایداری را نمادی از تکروی تعبیر و تفسیر کردند.

حسین سبحانی نیا درباره آغاز تلاش جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 با هدف انتخاب بین سه گزینه سعید جلیلی، نیکزاد و فتاح گفت: هر مجموعه سیاسی گزینه های مختلفی را درنظر می گیرد تا بعد از ارزیابی و نظرسنجی مشخص شود کدام فرد برای گرفتن رأی زمینه مناسب تری نزد جامعه دارد. آقای جلیلی یکی از آن گزینه ها است که در آینده نیز امکان دارد نامش بیشتر مطرح شود.

وی با بیان اینکه شاید هر مجموعه ای امروز به گزینه های خودش بیاندیشد اما در نهایت همه گروه ها همچون انتخابات مجلس یازدهم باید به جمع بندی واحدی برسند، افزود: تصمیم گیری ها در آینده انجام می شود، الان نمی توان چنین ارزیابی داشت که اگر پایداری با آیت الله مصباح روی آقای سعید جلیلی ببندند قطعا او گزینه نهایی این مجموعه خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ائتلاف موفق نیروهای اصولگرا در انتخابات مجلس یازدهم یادآور شد: تجربه حرکت های تکروانه و بی توجهی به نظر جمعی گروه های اصولگرا در انتخابات اسفند 98 جای خود را به وحدت رویه داد و نتیجه خوبی هم حاصل شد. اگر جبهه پایداری در آن انتخابات جدا می بود، قطعا نتیجه ای که در ائتلاف گرفت نصیبش نمی شد.

وی با اشاره به وضعیت بداقتصادی بر اثر عملکرد نامطلوب دولت حسن روحانی افزود: زمینه موفقیت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری فراهم است و آنها نباید با ناهماهنگی این زمینه را از دست بدهند.

این فعال سیاسی نزدیک به جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره نتیجه گراشدن جبهه پایداری و عقب نشینی این مجموعه از شعارهای تکلیف گرایانه، توضیح داد: نتیجه گرایی و تکلیف گرایی غیرقابل جمع با هم نیستند. عقل، تکلیف و منطق حکم می کرد که اصولگرایان در انتخابات مجلس با هم وحدت کنند و این اتفاق افتاد. در انتخابات ریاست جمهوری نیز باید چنین جمع بندی حاصل شود.

وی افزود: حرکت های تکروانه باید کنار گذاشته شود، شاید یک گروهی احساس کند زمینه و مقبولیتی نزد جامعه دارد اما نتیجه قطعی و روشن زمانی حاصل خواهد شد که همه گروه ها کنار هم قرار بگیرند. لذا معتقدم جبهه پایداری علی رغم آن رویکرد اولیه اش که خیلی دگم با قضایا برخورد می کرد، امروز از نتیجه ائتلاف با سایر اصولگرایان در انتخابات مجلس راضی است و در آینده نیز به چنین جمع بندی خواهد رسید.

سبحانی نیا یادآور شد: هرچند امروز هر گروهی روی فردی یا افرادی تمرکز دارد اما نهایتا براساس تجربه انتخابات مجلس همه گروه ها به جمع بندی واحدی خواهند رسید.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر