کد خبر: 90621
A

مرتضی الویری: وعده رایگان شدن برق از سوی رئیس‌جمهور، حرکتی پوپولیستی است

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از طرح دولت مبنی بر رایگان شدن برق ۳۰ میلیون نفر در روستاها گفت: اینگونه حرکتها پوپولیستی است و از دولت انتظار داریم گرفتار اینگونه اقدامات نشود.

مرتضی الویری: وعده رایگان شدن برق از سوی رئیس‌جمهور، حرکتی پوپولیستی است

به گزارش دیده بان ایران؛ مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران با انتقاد از برخی از اقدامات و حرکتهای پوپولیستی دولت تدبیر و امید اظهار کرد: به دولت توصیه می‌کنیم از این حرکتها که در سالهای اخیر مورد انتقاد بوده است دوری کند و گرفتار آن نشود.

 

وی تصریح کرد: اخیراً دولت اعلام کرده است بنا دارد برق ۳۰ میلیون نفر را رایگان کند که این صحبت‌ها پوپولیستی است و جای نقد و انتقاد دارد.

 

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مصرف انرژی در ایران ۴ برابر دنیا و ۷ برابر ژاپن است. مصرف ما بسیار بالاست و به لحاظ یارانه‌ای نیز مقام اول را در ارتباط با انرژی به خود اختصاص داده‌ایم.

 

وی گفت: اولاً اگر دولت بخواهد برق را برای تعداد قابل توجه مشترکین رایگان کند باید منابع آن تامین و اعلام شود همچنین دولت اگر بخواهد این کار را انجام دهد قاعدتا باید از منابع آموزش و بهداشت و... بکاهد چرا که طبیعتا انرژی خلق نمی‌شود و باید از جای دیگر منابع مورد نیاز تامین شود. اگر این اقدام انجام شود و برق مجانی شود این سیگنال به مردم داده می‌شود که بیشتر مصرف کنند.

 

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر