کد خبر: 90634
A

نماینده ساری: شان مجلس شورای اسلامی با سفر قالیباف به خوزستان بالا رفت!

نماینده ساری در مجلس با اشاره به سفر نظارتی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان گفت: شان مجلس با سفر قالیباف به این استان بالا رفته و نمایندگان از این ابتکار تقدیر می‌کنند.

نماینده ساری: شان مجلس شورای اسلامی با سفر قالیباف به خوزستان بالا رفت!

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به سفر استانی و نظارتی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان اظهار داشت: از این ابتکار رئیس مجلس که موجب بالا رفتن شان و جایگاه مجلس شوای اسلامی شده است، تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به یکی از اصول قانون اساسی افزود: آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای کشور طبق قانون اساسی باید در دسترس همگان باشد اما متاسفانه در شرایط فعلی شیوع کرونا در کشورمان وزارت آموزش و پرورش برای این موضوع مهم زیرساخت لازم را در نظر نگرفته است که باید مجلس شورای اسلامی اقدامات نظارتی خود را در این باره انجام داده و تذکرات لازم را بدهد.

نماینده ساری در مجلس با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کود کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه این نهاده‌های دامی و کشاورزی گران شده و استان‌های شمالی کشور و دیگر استان ها در حال رنج بردن از این موضوع هستند که باید مجلس یازدهم در این باره اقدامات قاطع انجام دهد.

بابایی کارنامی با اشاره به بررسی برخی مصوبات ایراد گرفته شوای نگهبان در جلسه علنی امروز مجلس؛ گفت: در بررسی و بازگشت این مصوبات از شورای نگهبان به مجلس باید امکان نظر نمایندگان مجلس وجود داشته باشد چرا که این مصوبات مربوط به مجلس دهم است و شاید نظرات نمایندگان مجلس یازدهم با این موضوع متفاوت باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر بابایی‌کارنامی گفت: ‌حتما باید کمیسیون‌های کشاورزی و آموزش به این موضوعاتی که شما تذکر دادید توجهات لازم را داشته باشد.

وی همچنین افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، لوایح اعاده شده از شورای نگهبان به مجلس و بررسی آن در صحن علنی باید نظر کمیسیون به رای گذاشته شود و امکان اظهار نظر مجدد نمایندگان وجود ندارد و اگر آئین‌نامه نیاز به اصلاح دارد باید این کار بعدا انجام شود.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر