کد خبر: 90685
A

فرانسه: شورای اروپا تحریم ها علیه ترکیه را در نشست آتی مورد بررسی قرار می‌دهد

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت که نشست شورای اتحادیه اروپا که قرار است در پایان ماه سپتامبر برگزار شود اولویت مذاکرات خود را موضوع ترکیه و بحران در شرق دریای مدیترانه به خصوص اعمال تحریم علیه آنکارا اختصاص خواهد داد. وی افزود: پرونده ترکیه را از چند روز پیش با وزیران خارجه در برلین آماده سازی کردیم و ابزارهای واکنشی که ممکن است در قبال ترکیه از آن استفاده کنیم را مورد بررسی قرار دادیم

فرانسه: شورای اروپا تحریم ها علیه ترکیه را در نشست آتی مورد بررسی قرار می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت که نشست شورای اتحادیه اروپا که قرار است در پایان ماه سپتامبر برگزار شود اولویت مذاکرات خود را موضوع ترکیه و بحران در شرق دریای مدیترانه به خصوص اعمال تحریم علیه آنکارا اختصاص خواهد داد.

وی که با یک رسانه فرانسوی مصاحبه می‌کرد، گفت: «در جریان نشست شورای اروپا در پایان ماه جاری، پرونده‌ای که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پرونده ترکیه است. این پرونده را از چند روز پیش با وزیران خارجه در برلین آماده سازی کردیم و ابزارهای واکنشی که ممکن است در قبال ترکیه از آن استفاده کنیم را مورد بررسی قرار دادیم.»

طی هفته‌های اخیر روابط کشورهای مختلفی در اتحادیه اروپا و در راس آنها فرانسه با ترکیه رو به تنش گذاشته است.

بحران لیبی و موضوع پناهجویان و فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه توسط ترکیه از جمله موضوعات مورد تنش آنکارا با کشورهای اروپایی است.

فرانسه در راستای حمایت از یونان حضور نظامی خود در شرق دریای مدیترانه را طی چند روز گذشته افزایش داده است.

لودریان در ادامه این مصاحبه ماهیت تحریم‌های احتمالی که اتحادیه اروپا علیه ترکیه اعمال خواهد کرد را فاش نکرد اما گفت که امکان اتخاذ مجموعه کاملی از اقدامات علیه ترکیه وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر