کد خبر: 90731
A

مجوز افزایش قیمت به ایران‌ خودرو/ اسامی محصولاتی که گران می شوند

دستگاه های نظارتی، مجوز تغییر و افزایش قیمت محصولات را برای ایران خودرو صادر کرد. با توجه به اطلاعات اولیه، قرار است تا قیمت های جدید از مرداد ۹۹ در فاکتور مشتریان اعمال شود. به گفته تعدادی از منابع خبری، ایران خودرو هم رشد قیمت ۲۳ تا ۳۳ درصد را برای خودروهایش در گام نخست در نظر گرفته است.

مجوز افزایش قیمت به ایران‌ خودرو/ اسامی محصولاتی که گران می شوند
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیگیری های انجام شده مشخص گردیده که در گام نخست، گروه صنعتی ایران خودرو قیمت جدید بخشی از محصولاتش را اعلام می کند و سپس طی فرایندی، بهای سایر خودروها هم مشخص می شود. به گفته برخی کارشناسان صنعت خودرو در افزایش قیمت قبلی که به تایید شورای رقابت رسیده بود، مدیران ایران خودرو این سطح از تغییر قیمت ها را قبول نداشتند و خواستار رشد قیمت بیشتری بودند. لذا با عدم اعمال سقف افزایش قیمت ها در صدور فاکتور مشتریان در چند وقت اخیر، توانستند تا فرایند تجدید نظر در قیمت گذاری خودروهایشان را ادامه دهند. در نهایت با توجه به تصمیم های گرفته شده از جانب دستگاه های نظارتی، مجوز افزایش قیمت مجدد برای محصولات ایران خودرو صادر شد.

 

در ابتدای هفته جاری شاهد بودیم که گروه خودروسازی سایپا، چراغ اول افزایش قیمت ها را روشن کرد و بهای ۹ محصول خود را تا سقف ۳۵ درصد افزایش داد. به گفته کارشناسان صنعت خودرو و قطعه سازی، افزایش قیمت های جدید به خاطر تغییر بهای مواد اولیه بوده و به همین خاطر، با فشار برخی تامین کنندگان قطعه، قراردادهای آن ها با قیمت جدید ارز و مواد اولیه تطبیق داده شده است. برای همین هم خودروسازان توانسته اند تا با توجه به قوانین تصویب شده، با تغییر قیمت مواد اولیه و قطعات خودرو، بهای محصولاتشان را افزایش دهند.

 

به گفته تعدادی از منابع خبری، ایران خودرو هم رشد قیمت ۲۳ تا ۳۳ درصد را برای خودروهایش در گام نخست در نظر گرفته است. اما با توجه به عدم دسترسی به جزئیات دقیق میزان افزایش قیمت ها، فعلا امکان اعلام قیمت های جدید برای این رسانه فراهم نیست.

 

نکته قابل توجه این است که در شرایط فعلی، بازار خودرو رکود کم سابقه ای را تجربه می کند و میزان استقبال مردم از پیش فروش های بلند مدت خودروسازان، نشان می دهد که عموم جامعه به هیچ وجه قیمت های فضایی خودروها را در بازار آزاد نپذیرفته اند و سعی دارند تا محصولات خودروسازان را با قیمتی منطقی تر تهیه کنند. با وجود این نارضایتی عموم از وضعیت بازار خودرو، شاهد هستیم که با توجه به مجوزهای صادر شده، قیمت کارخانه ای اکثر خودروها به بهای بازار آزادشان نزدیک شده است.
 
IMG_20200907_144726_154

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر