کد خبر: 90757
A
دیده بان ایران:

حامیان قالیباف به دنبال رَد صلاحیت «سردار سعید محمد» هستند؟

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی برخلاف حامیان قالیباف نوشتند به او خوشبین هستند. به سعید محمد که به گفته آن‌ها می‌تواند سکاندار دولت جوان و تازه نفسی باشد که اهل کار است. حتی او را پدیده انتخابات ۱۴۰۰ نامیدند.

حامیان قالیباف به دنبال رَد صلاحیت «سردار سعید محمد» هستند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت فرارو با اشاره به حضور احتمالی سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء نوشت: حامیان قالیباف از احتمال تایید نشدن سعید محمد به عنوان رجل سیاسی خبر داده اند. همچنین سایت خبر فوری هم در این رابطه نوشت: با این همه، فقدان سابقه سیاسی برای سعید محمد باعث شده تا ناظران سیاسی، تایید صلاحیت این چهره کمتر شناخته شده در فضای سیاسی را بعید دانسته و تاکید کنند که سعید محمد به دلیل عدم برخورداری از سوابق سیاسی و اجرایی، نمی‌تواند به عنوان یک رجل سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابد.

سایت فردا نیوز هم که از سایت‌های حامی قالیباف است به طور تلویحی اشاره کرده که با توجه به عدم شهرت سیاسی محمد و درجه نظامی نه چندان بالای او احتمالا شورای نگهبان او را رجل سیاسی نشناسد. به نظر می‌رسد نزدیکان رئیس مجلس سعید محمد را رقیبی جدی برای محمدباقر قالیباف می‌دانند که حضورش می‌تواند برنامه‌های احتمالی او برای ریاست جمهوری را تحت الشعاع قرار دهد، نگرانی خاصی که شاید به حق باشد.

در مقابل برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی برخلاف حامیان قالیباف نوشتند به او خوشبین هستند. به سعید محمد که به گفته آن‌ها می‌تواند سکاندار دولت جوان و تازه نفسی باشد که اهل کار است. حتی او را پدیده انتخابات ۱۴۰۰ نامیدند.

با این همه برخی نیز بر این نظر هستند سعید محمد گزینه اصولگرایان برای ریاست جمهوری نیست. فرید مدرسی در این باره توئیت کرده است: «فکر می‌کنم اگر چه سعید محمد را برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اصولگرایان مطرح کرده‌اند، اما او کاندیدای برخی اصولگرایانِ مخالف مهرداد بذرپاش است برای شهرداری تهران در شورای شهر بعدی که به شهرت بخشی او نیازمندند. البته این یک حدس است!»

ولی آنچه مشخص است سعید محمد همه آنچه که اصولگرایان برای رئیس جمهور بعدی برمی‌شمردند داراست؛ چهره‌ای جوان و جهادی. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم او را مدیری جوان، جهادی، انقلابی و البته نظامی می‌دانند که احتمال دارد بر جای روحانی تکیه زند تا به گفته آن‌ها انتخاب او دیگر پشیمانی در بر نداشته باشد.

گفتنی است روز شنبه سایت دیده بان ایران گزارشی تحت عنوان رضاخان حزب اللهی که قرار است به پاستور برود کیست؟ را در همین رابطه منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر