کد خبر: 90778
A
تذکر عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به شهردار منطقه ۲۲ :

زهرا نژادبهرام: برج های شهرک مروارید غیر استاندارد هستند

عضو شورای شهر تهران درباره شهرک مروارید که در منطقه 22 در حال ساخت است گفت: حتی نوع قرار گرفتن این برج ها نیز قابل بحث است زیرا اکثراً به شکل غیر متعارف و غیر استاندارد ساخته شده اند.

زهرا نژادبهرام: برج های شهرک مروارید غیر استاندارد هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا نژاد بهرام صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران درباره مشکلات منطقه 22 تهران گفت: مشکلات و معضلات این منطقه از جنس بافت های فرسوده و مواردهای متعدد دیگر بسیار متنوع شده است به طوریکه در 19 منطقه دیگر هم ما درگیر آن هستیم اما جنس مسائل و مشکلات منطقه 22 همانطور که عرض شد متفاوت است.

به طور مثال مسئله شهرک مروارید. شهرک مروارید با داشتن 59 بلوک 25 تا 35 طبقه و بطور میانگین 25 طبقه و ظرفیت پذیرش حدود 56 هزارنفر، این شهرک فاقد هرگونه ظرفیت های شهرسازی اعم از معابر، شبکه معابر و سایر ظرفیت های شهری است.

وی اضافه کرد: حتی نوع قرار گرفتن این برج ها نیز قابل بحث است زیرا اکثراً به شکل غیر متعارف و غیر استاندارد ساخته شده اند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری های متعددی که برای حل این مشکلات صورت گرفته تصریح کرد: متاسفانه به رغم تمام تلاش هایی که برای بهبود شرایط شهرسازی، بخش هایی از این شهرک که هنوز ساخته نشده و در حدود 12 بلوک است هم، نتوانستیم کاری را پیش ببریم چرا که از نظر ملکی هم دچار مشکل هستند.

نژادبهرم جدی ترین مسئله شهرک مروارید را محدوده آن بیان کرد و گفت: مشکل محدوده شهرک مروارید این است که با توجه به روند واگذاری و وارد محدوده کردن آن که 30 به 70 بوده است متاسفانه شهرداری 70 درصد سهم خودش را هم واگذار کرده یا فروخته! و این سازوکار باعث شده است که محدوده شهرک مروارید فاقد ظرفیت های شهرسازی کرده است. و به همین دلیل در حال حاضر با مشکل مالکیت روبرو شده است و این عراضی موسوم به پلاک چهار وردآورد محسوب می شود که شهرک مروارید را به طور کامل در بر گرفته و منجر به مشکلات جدی حقوقی شده است به طوریکه این موضوع مجدداً باید بررسی شود به رغم اینکه 56 هزار نفر در این شهرک ساکن شوند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دوم در ارتباط با طرح توسعه دانشگاه علامه طباطبایی است که خوشبختانه به دلیل اینکه نه طرح مصوبی داشت و نه اینکه پیشنهاد مصوبی از شورای عالی و کمیسیون ماده پنج داشت فقط در جهت تملک یا واگذار کردن بخشی از دهکده المپیک به این دانشگاه، با درایت شهردار منطقه و حمایت شهرداری جلوی این اقدام غیر اصولی گرفته شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران همچنین در خصوص فاضلاب پیرامون دریاچه خلیج فارس هم اظهار داشت: متاسفانه ارتفاع میزان آب در برج های حاشیه دریاچه به حدود یک متر می رسد که خوشبختانه با کمک کمیسیون خدمات شهری شورا و شهرداری منطقه تصویه خانه «خرگوش دره» به تصویب رسید و ما امیدواریم که در کوتاه مدت با توجه به پیگیری های شهرداری منطقه، شورا و سازمان آب و فاضلاب بتوانیم در کوتاه مدت حداقل از برزو اتفاق های این چنینی که به دلیل نبودن ضرفیت های لازم ایجاد شده است جلوگیری نماییم.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر