کد خبر: 90876
A

شایعه تغییر جنسیت «محمدرضا فروتن» برای جذب فالور بود؟

اولین عمل جراحی ترنس‌ها در ایران پس از انقلاب، با دستور امام خمینی صورت گرفت اما احتمالا بسیاری از ما هنوز هم نمی‌دانیم ترنسسکشوال با ترنسجندر متفاوت است.

شایعه تغییر جنسیت «محمدرضا فروتن» برای جذب فالور بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  اولین عمل جراحی ترنس‌ها در ایران پس از انقلاب، با دستور امام خمینی صورت گرفت اما احتمالا بسیاری از ما هنوز هم نمی‌دانیم ترنسسکشوال با ترنسجندر متفاوت است یا هستند افرادی که در دسته drag king و drag queen قرار می‌گیرند و اساساً تمایل و نیازی به عمل جراحی یا هورمون‌درمانی ندارند.

اما آنچه این روزها دوباره کلیدواژه «ترنس» را در فضای مجازی ترند کرد شایعه تغییر جنسیت محمدرضا فروتن بازیگر ۵۱ ساله و نام آشنای سینمای ایران بود شایعه‌ای که توسط سردبیر سابق یکی از رسانه‌ها در توییتر، پخش و البته توسط فروتن و وکیلش تکذیب شد.

برخی معتقدند با توجه به بیش از 120 هزار فالووری که پس از پخش شایعه به ۲۴۰ هزار فالوور قبلی صفحه فروتن پیوستند حرکتی هماهنگ برای ایجاد حاشیه و جلب توجه و در نهایت جذب فالوور بوده است.

برخی دیگر اما براین باور هستند زندگی بی‌حاشیه ۵۰ ساله فروتن، او را از این اتهام مصون می‌دارد اما آنچه مبرهن است نیاز به کمی آگاهی‌بخشی درباره اقلیتی است که زندگی آنها با این واژه گره خورده «ترنس» و با شوخی‌ها و هجمه‌های عجیب، حمایت که هیچ؛ آزرده‌خاطر و دلشکسته می‌شوند.

البته برخی سلبریتی‌ها بدشان هم نمی‌آید به هر قیمتی در فضای مجازی، ترند شوند مثل ریحانه پارسا که وقتی بمب شایعه تغییر جنسیت فروتن در شبکه‌های اجتماعی ترکید، در توییتر نوشت: «عکس توییتش رو بذارید».

دوم اینکه تا چه زمانی باید این مَثَل در زندگی مجازی ما جاری باشد «حاشیه بساز و در مرکز توجه باش»./پیام نو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر