کد خبر: 90904
A

نماینده مجلس: حتی اروپایی‌ها هم شبکه ملی اطلاعات دارند چرا ما نداشته باشیم؟

محمد صالح جوکار گفت: چرا ما شبکه‌ای نداریم که مدیریت آن دست خودمان باشد» گفت: «چرا هنوز سرور‌های فضای مجازی باید در آمریکا و کانادا باشد؟ چرا کشور‌های بیگانه باید فضای مجازی ما را مدیریت کرده و به راحتی برای ما محدودیت ایجاد کنند؟

نماینده مجلس: حتی اروپایی‌ها هم شبکه ملی اطلاعات دارند چرا ما نداشته باشیم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صالح جوکار، نماینده مجلس یازدهم درباره طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی و در توضیح اهداف این طرح گفت: «ما میلیارد‌ها تومان از پول مردم را گرفته و صرف ایجاد زیرساخت کرده‌ایم و شبکه‌ای در سراسر کشور راه اندازی کرده‌ایم. بخش عمده‌از هزینه ساخت این مجموعه از جیب مردم پرداخت شده و شاهدیم میلیارد‌های دلار دیگر نیز صرف برخورداری از فضای مجازی شده و به جیب آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها ریخته می‌شود. این جای سوال است که چرا علی‌رغم تاکید برنامه ششم توسعه ما هنوز نتوانسته‌ایم شبکه ملی اطلاعات را عملیاتی کنیم؟!»

وی با طرح این سوال که «چرا ما شبکه‌ای نداریم که مدیریت آن دست خودمان باشد» گفت: «چرا هنوز سرور‌های فضای مجازی باید در آمریکا و کانادا باشد؟ چرا کشور‌های بیگانه باید فضای مجازی ما را مدیریت کرده و به راحتی برای ما محدودیت ایجاد کنند؟ به نظر ما باید شبکه ملی اطلاعات شکل بگیرد و وزارت ارتباطات بر مبنای قانون ششم توسعه باید در این راستا تلاش کند. حرف ما این است که چرا این سال‌ها در این زمینه اقداماتی صورت نگرفته است. چرا باید وابسطه باشیم وهر زمانی که خواستند قطع یا وصل کنند و ما فقط هزینه کرده و هیچ بهره برداری مستقیمی نداشته باشیم؟»

این نماینده مجلس یازدهم افزود: «حتی اروپایی‌ها یا کشور‌هایی مثل روسیه و چین هم شبکه ملی اطلاعات دارند، چرا ما نباید داشته باشیم؟!»جوکار در واکنش به هجمه رسانه‌های اصلاح طلب به طرح مذکور گفت: «هدف از این طرح به هیچ وجه محدود کردن و فیلتر کردن نیست. اصلا قرار نیست که مجلس در این زمینه محدودیتی ایجاد کند. فقط می‌خواهیم که خودمان این فضا را مدیریت کرده و از کشور‌های خارجی بگیریم. می‌خواهیم که آنچه خودمان به عنوان محتوا تولید می‌کنیم در شبکه ملی منتشر شود».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر