کد خبر: 90912
A

علی شامی، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات میانه چرا رد صلاحیت شد؟

علی شامی با ۱۱ هزار و ۷۰۳ رای و بهنام صفایی با ۱۱ هزار و ۳۴ رای هم به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم راه یافته بودند.

علی شامی، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات میانه چرا رد صلاحیت شد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری ایرنا دقایقی قبل در حالی از رد صلاحیت «علی شامی» نامزد انتخابات مجلس یازدهم از شهرستان میانه در دور دوم خبر داد که سایت «صدای میانه» نزدیک به جریان اصولگرایی سه روز قبل از این موضوع خبر داده بود.

این وب سایت نوشته روز دوشنبه نوشته بود: صدای میانه بنا بر رسالت خبری خود و با دسترسی به منابع دست اول، این خبر را در قالب هوای ابری تحت دو خبر (احتمال رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس) و نیز (لطفاً کمی صبر کنید؛ خبر آمد خبری در راه است) منتشر کرده بود اما بنا بر وضعیت امنیتی اخبار میانه، نتوانست آنرا رسماً اعلام کند که یکی از نامزدهای انتخابات میانه ردصلاحیت شده و امکان جایگزینی نامزد سوم وجود ندارد لذا میانه باید با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای برگزار کند نه انتخابات مرحله دوم. لذا هر کسی می تواند در سال آینده وارد انتخابات شود.

ساعتی پیش علیار راستگو گفت: صلاحیت این نامزد به استناد نامه شورای محترم نگهبان و اعلام ستاد انتخابات کشور رد شده است. 

وی افزود: بر این اساس دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه، در موعد مقرر، جمعه بیست و یکم شهریور، برگزار نمی شود.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از آنجا که برگزاری انتخابات با حضور یک نامزد موضوعیت ندارد، هر گونه تصمیم گیری در این باره به سال بعد موکول شده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میانه دوم اسفند ماه پارسال همزمان با سراسر کشور برگزار شد و از مجموع ۶۸ هزار و ۸۱۴ رای ماخوذه در این حوزه، مهدی اسماعیلی با ۱۶ هزار و ۸۶۶ رای در مرحله اول حائز اکثریت آراء شد و به مجلس راه یافت. 

علی شامی با ۱۱ هزار و ۷۰۳ رای و بهنام صفایی با ۱۱ هزار و ۳۴ رای هم به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم راه یافته بودند.

به گزارش دیده بان ایران پس از راه یابی علی شامی، نامزدی که خودش را مستقل از دو جناح معرفی می کند با انتقاد شدید مخالفان خود مواجه شده و برخی از اصولگریان منطقه نیز نسبت به نفوذ «شامی» در کمیته امداد و محبوبیت او با استفاده از موقعیتش در این کمیته هشدار داده بودند.

با این اوصاف به نظر می رسد انتقادهای شش ماه گذشته نسبت به این نامزد انتخابات در ردصلاحیت او بی تاثیر نبوده باشد.

گفتنی است حوزه انتخابیه میانه در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز ۲ نماینده در در مجلس شورای اسلامی دارد.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر