کد خبر: 90979
A

صف‌های طولانی بنزین در ونزوئلا در پی تاخیر در دریافت بنزین از ایران+عکس

گزارش‌ها حاکی از صف‌های طولانی در مقابل پمپ بنزین‌های ونزوئلا در پی تاخیر در دریافت بنزین از ایران است. یک شهروند ونزوئلا به رویترز گفته است که «مردم منتظر در مسیر صف‌های طویل بنزین حمام و دستشویی تعبیه کرده و غذایشان را نیز از خانه آورده‌اند». ایران چند ماه پیش ۱.۵ میلیون بشکه بنزین را توسط پنج نفتکش ایرانی راهی ونزوئلا کرد و بخشی از ظرفیت از کار افتاده تولید بنزنی این کشور را احیا کرد، اما درست یک هفته بعد از بازگشت متخصصان ایرانی، یکی از پالایشگاه‌هایی که ایرانی‌ها تعمیر کرده بودند، آتش گرفت و دیگری نیز دچار اخلال شد.

صف‌های طولانی بنزین در ونزوئلا در پی تاخیر در دریافت بنزین از ایران+عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره کمبود بنزین و عدم توزیع مناسب آن نوشت: مردم خشمگین ونزوئلا ساعت‌ها و حتی در برخی موارد روزها در مقابل پمپ ‌بنزین‌ها در نوبت دریافت سوخت ایستاده و خیلی از آنها نیز به خاطر تمام شدن بنزین در جایگاه‌های سوخت، موفق به پر کردن باک‌های خودرو نمی‌شوند.

اسپرانزا گونزالز یک شهروند ونزوئلا به رویترز گفته است که «مردم منتظر در مسیر صف‌های طویل بنزین حمام و دستشویی تعبیه کرده و غذایشان را نیز از خانه آورده‌اند».

رویترز می‌نویسد بعد از انتظار در صف‌های طولانی، برای هر خودرو تنها ۲۰ تا ۳۰ لیتر بنزین داده می‌شود.

روزنامه واشینگتن‌ پست نیز می‌نویسد بنزین در ونزوئلا به شدت کمیاب شده و مردم در صف‌های طولانی منتظر دریافت مقدار محدودی بنزین هستند.

ونزوئلا که بزرگترین دارنده ذخایر نفت در جهان است، حدود شش سال پیش روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه مصرف بنزین داشت، اما در پی سقوط قیمت نفت و افت درآمدهای کشور، همچنین تحریم‌های آمریکا ظرفیت پالایشگاهی کشور به شدت افت کرد و رویترز می‌نویسد که تولید بنزین در این کشور تقریبا متوقف شده است.

حتی در دوران شیوع کرونا و افت تقاضای سوخت نیز، تخمین زده می‌شود نیاز داخلی ونزوئلا روزانه ۵۰ تا ۷۰ هزار بشکه بنزین باشد.

ایران چند ماه پیش ۱.۵ میلیون بشکه بنزین را توسط پنج نفتکش ایرانی راهی ونزوئلا کرد و بخشی از ظرفیت از کار افتاده تولید بنزنی این کشور را احیا کرد، اما درست یک هفته بعد از بازگشت متخصصان ایرانی، یکی از پالایشگاه‌هایی که ایرانی‌ها تعمیر کرده بودند، آتش گرفت و دیگری نیز دچار اخلال شد.

unnamed

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر