کد خبر: 91093
A

محمد سلامتی: آیت الله صانعی چوب صداقتش را خورد/ ایشان پس از وقایع سال ۸۸ هم کنار مردم ایستاد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: جاذبه آیت‌الله صانعی بسیار بر دافعه غلبه داشت که این جنبه برای یک روحانی یک ضرورت است. اگر یک روحانی این‌چنین نباشد، کمیت کارش می‌لنگد و نمی‌تواند رسالت خود را به خوبی به انجام برساند. همین خصلت‌های آیت‌الله صانعی باعث می‌شد که گرایش جوانان به ایشان روز به روز بیشتر شده و علاقه‌مندی آن‌ها به آیت‌الله صانعی هر روز افزایش پیدا کند.

محمد سلامتی: آیت الله صانعی چوب صداقتش را خورد/ ایشان پس از وقایع سال ۸۸ هم کنار مردم ایستاد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد سلامتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی درباره فوت آیت‌الله صانعی نوشت: با شناختی که من از آیت‌الله العظمی صانعی دارم ایشان را فقیهی وارسته، عالمی زاهد، پارسا و ساده‌زیست دیده‌ام. آیت‌الله صانعی عالمی با مطالعه، به‌روز و نواندیش بود و همین موجب می‌شد که پاسخگوی مسائل جوانان در عصر حاضر باشد. مواضع حق‌طلبانه و مردمی ایشان همواره وجود داشت. آیت‌الله صانعی به‌ شدت به اعتقادات و باورهای‌شان پایبند بودند که در روش و منش ایشان دیده می‌شد. جاذبه آیت‌الله صانعی بسیار بر دافعه غلبه داشت که این جنبه برای یک روحانی یک ضرورت است. اگر یک روحانی این‌چنین نباشد، کمیت کارش می‌لنگد و نمی‌تواند رسالت خود را به خوبی به انجام برساند. همین خصلت‌های آیت‌الله صانعی باعث می‌شد که گرایش جوانان به ایشان روز به روز بیشتر شده و علاقه‌مندی آنها به آیت‌الله صانعی هر روز افزایش پیدا کند.

آیت‌الله صانعی فردی بسیار متواضع و افتاده و بی‌تکلف بود. من بارها با ایشان ملاقات‌هایی داشتم چه زمانی که به تنهایی با ایشان دیدار داشتم و چه زمانی که با دوستانم در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با آیت‌الله صانعی دیدار می‌کردیم، هر بار پس از پایان ملاقات ایشان ما را مشایعت می‌کرد. همین کار را با همه کسانی که به دیدارشان می‌رفتند، انجام می‌دادند. در واقع این کار نشان‌دهنده تواضع و فروتنی و افتادگی آیت‌الله صانعی به‌رغم سطح علمی و فقهی و جایگاهی که داشت، بود. مردمی بودن، به‌روز بودن آیت‌الله صانعی و اینکه سعی می‌کرد برای سوالات جوانان پاسخ داشته ‌باشد، تضاد و اصطکاکی با دیدگاه‌های برخی افراد ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد که برخی به موضع‌گیری بیفتند چرا که خودشان توان و عرضه این کار را نداشتند. در واقع آیت‌الله‌العظمی چوب صداقت، به‌روز بودن و پاسخگوی مسائل روز بودن خود را خورد.

همچنین اینکه آیت‌الله صانعی پس از وقایع سال ۸۸ هم کنار مردم ایستاد. این موضع‌گیری ایشان را من موضع خط امامی می‌دانم. این توصیف من از ایشان نیست بلکه هر بار با آیت‌الله صانعی دیداری داشتیم، ایشان خود را خط امامی معرفی می‌کرد. خط امامی بودن هم در واقع همان با مردم بودن و از مردم دفاع کردن و در راستای خواست مردم گام برداشتن است که همه این خصوصیات در آیت‌الله صانعی وجود داشت و این خصوصیت باعث شده ‌بود که عده‌ای با ایشان خوب تا نکنند.

من ایشان را انسانی وارسته، ‌فاضل و مردمی شناختم و ملت ایران عالمی بزرگوار را از دست داد. به بیت محترم ایشان به خصوص فرزندان آیت‌الله صانعی این ضایعه را تسلیت می‌گویم و ان‌شاء‌الله که با شهدا و ائمه محشور شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر