کد خبر: 91375
A
دیده بان ایران:

روزنامه نزدیک به قالیباف قتل «میترا استاد» را هم به پای شورای پنجم نوشت

این روزنامه در حالی از پیگیری فساد توسط قوه قضاییه در بین اعضای شورای شهر خبر می دهد که پس از گذشته سه سال از رفتن محمدباقر قالیباف از بهشت هنوز هم تکلیف پرونده معاون بانفوذ او یعنی «عیسی شریفی» مشخص نشده است و در این بین موضوع پرونده رشوه 65 میلیاردی هم با پافشاری مصطفی میرسلیم هنوز باز است.

روزنامه نزدیک به قالیباف قتل «میترا استاد» را هم به پای شورای پنجم نوشت

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو نزدیک به «محمدباقر قالیباف» که به نظر می رسد برنامه ویژه ای از هم اکنون برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده و شورای شهر تدارک دیده است درباره انتخابات شورای شهر پنجم نوشت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، 29‌اردیبهشت سال‌1396 برگزار شد و به‌طور میانگین بیش از 70‌درصد کرسی‌های این شورا در شهرهای مختلف کشور را جناح موسوم به اصلاح‌طلب به‌دست آورد تا کمتر از یک سال دیگر این صندلی‌ها دوباره به رای گذاشته شوند. در این مدت عمده اخباری که از این شوراها انعکاس یافته مربوط به تخلفات یا دستگیری یک یا چندنفر از اعضای این شوراها می‌شود. بیشترین تخلفات نیز ناشی از فساد مالی است اما تنی چند هم به اتهام فساد اخلاقی دستگیر شدند. فضای سیاسی حاکم بر انتخابات در بسیاری از شهرها موجب شد مردم در سیاست‌زدگی و هیجان‌های لیستی، افرادی را انتخاب کنند که چندان شناختی از آنان نداشته و صرفا به‌خاطر اعتماد به لیست یک جناح، نام‌هایی را در برگه رای بنویسند که نتیجه‌ آن در برخی موارد سوء مدیریت یا در برخی دیگر، ناپاکی باشد. با ورود آیت‌الله ابراهیم رئیسی به قوه‌قضاییه و رویکرد جدید قوه در مبارزه با فساد، یکی از گلوگاه‌هایی که گاهی فسادهای گسترده در آن دیده می‌شود، در حوزه مدیریت‌های شهری است که برخورد قانونی با آنان از سال گذشته به‌طور جدی درحال پیگیری است.

این روزنامه در حالی از پیگیری فساد توسط قوه قضاییه در بین اعضای شورای شهر خبر می دهد که پس از گذشته سه سال از رفتن محمدباقر قالیباف از بهشت هنوز هم تکلیف پرونده معاون بانفوذ او یعنی «عیسی شریفی» مشخص نشده است و در این بین موضوع پرونده رشوه 65 میلیاردی هم با پافشاری مصطفی میرسلیم هنوز باز است.

نکته جالب اما در این گزارش ربط دادن قتل میترا استاد به شورای شهر تهران است که در این رابطه نوشته است: شورای شهر تهران در این دوره اگرچه فعالیت خاصی غیر از تغییر نام چند خیابان پایتخت نداشته، اما غیر از چند مورد احضار و یک فقره محکومیت تعزیری پرونده دیگری که منجر به دستگیری شود تا به حال نداشته است. آن محکومیت هم مربوط به محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران بود که به جرم توهین و نشر اکاذیب محکوم شد. پس از درج خبری خلاف واقع و توهین‌آمیز در مرداد‌ماه سال‌97 علیه شهردار اسبق تهران، محمدباقر قالیباف اقدام به شکایت از این فرد کرد و دادگاه در بهمن‌ماه همان سال میرلوحی را به ۶‌ماه حبس و ۷۴‌ضربه شلاق تعزیری، محکوم کرد.
با این حال این شورا، شهرداری را انتخاب کرد که پس از مدتی استعفا داد. تلاش زیادی شد تا این استعفا به پای فشارهای جناح مقابل گذاشته شود اما انتشار عکس و خبر ازدواج محمدعلی نجفی با میترا استاد، فضا را عوض کرد. ماجرا در افکار عمومی به شکل داستانی عاشقانه درحال فراموشی بود که خبر دیگری همه را شوکه کرد؛ نجفی همسر جدیدش را با گلوله کشت. با دستگیری وی، دادگاه تشکیل شد و پس از کلی رفت‌و‌آمد در نهایت دیروز رأی دیوان عالی کشور درباره این قتل اعلام شد.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر