کد خبر: 91401
A

آرش میراسماعیلی؛ مذاکرات مثبتی در CAS داشتیم/ هیات ایران با ملایی، سرلک و منصوری برخوردی نداشت

آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو از مذاکرات مثبت و صمیمانه خود با رییس فدراسیون جهانی جودو در حاشیه برگزاری دادگاه CAS خبر داد.

آرش میراسماعیلی؛ مذاکرات مثبتی در CAS داشتیم/ هیات ایران با ملایی، سرلک و منصوری برخوردی نداشت

به گزارش دیده بان ایران؛ آرش میراسماعیلی درباره برگزاری جلسه شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو در دادگاه CAS، اظهار کرد: روز سنگینی به لحاظ کاری بود چرا که با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، ۹ ساعت جلسه دادگاه به درازا کشید و فقط ۲۰ دقیقه برای صرف ناهار تعطیل شد. البته این انتظار را داشتیم که جلسه سنگینی برگزار شود و خوشبختانه در مجموع عملکرد هیات ایران را خوب و قابل قبول می‌دانم.

 

رییس فدراسیون جودو، افزود: شهود و وکلای هر دو طرف صحبت‌های خود را طبق برنامه انجام دادند و سوال و جواب‌هایی نیز در جلسه دادگاه صورت گرفت. ماریوس ویزر رییس فدراسیون جهانی جودو نیز در ۲ ساعت پایانی به جمع حاضرین در دادگاه اضافه شد.

 

وی با اشاره به مذاکرات مثبت خود با رییس فدراسین جهانی جودو در خلال برگزاری دادگاه CAS,گفت: مذاکره بسیار دوستانه‌ای میان بنده و رییس فدراسیون جهانی صورت گرفت و در نهایت دادگاه به ایران و فدراسیون جهانی جودو ۳۰ روز مهلت داد با مذاکره مشکلات فی مابین را به صورت مسالمت آمیز حل کنند، در غیر این صورت پس از پایان مهلت ۳۰ روزه، رأی دادگاه صادر خواهد شد.

 

میراسماعیلی درباره جو جلسه دادگاه و پیش بینی خود از ادامه روند صدور رای نیز خاطرنشان کرد: جلسه دادگاه روند طبیعی داشت و انتظار من این بود که سنگین‌تر باشد اما بر اساس برنامه پیش رفت و هیات ایران عملکرد خوبی داشت. وکلای ما بسیار خوب عمل کردند و از سوی دیگر وزن هیات ما با توجه به حضور داورزنی و سجادی بالاتر از طرف مقابل بود. 

 

قهرمان سابق جودوی جهان، ادامه داد: واقعا نمی‌توان درباره سرانجام این دادگاه پیش بینی خاصی را ارائه کرد. قطعا در تهران جلساتی را برگزار می‌کنیم تا تصمیم گیری‌های نهایی را داشته باشیم‌ باید با فدراسیون جهانی مذاکره کنیم و امیدوارم در نهایت این پرونده به نفع جودوی ایران تمام شود. جا دارد از تک تک نفرات هیات اعزامی ایران بخاطر تلاش‌هایشان صمیمانه قدردانی کنم. همچنین دست اهالی فهیم جودو را بخاطر حمایت‌هایشان می بوسم و امیدوارم بهترین اتفاق برای جودوی ایران رقم بخورد.

 

رییس فدراسیون جودو، در ادامه درباره موارد مطرح شده در مذاکراتش میان او و رییس فدراسیون جهانی جودو، گفت: درباره مفاد مداکرات نمی‌توانم توضیحی بدهم اما واقعا مداکره بسیار خوب و دوستانه‌ای با یکدیگر داشتیم. موارد مختلفی به بحث گذاشته شد و هدف رسیدن به بهترین راه حل ممکن بود. به هر شکل ما زیرمجموعه فدراسیون جهانی جودو هستیم و فارغ از اینکه چه رای به نفع ما و یا به ضرر ما باشد باید با فدراسیون جهانی جودو تعامل و همکاری داشته باشیم. امیدوارم در نهایت با فدراسیون جهانی برای کمک به جودوی ایران به تفاهم برسیم.

 

وی درباره حضور سعید ملایی و وحید سرلک دو ملی پوش اسبق جودوی ایران و محمد منصوری سرمربی اسبق تیم ملی جودو به عنوان شاهدان طرف مقابل بر علیه جودوی ایران در دادگاه CAS، خاطرنشان کرد: صحبتی درباره آنها ندارم. فقط برای این ۳ نفر دعا می کنم و امیدوارم عاقبت به خیر شوند.

 

میراسماعیلی افزود: از میان ۶ شاهد طرف مقابل، فقط ملایی، سرلک و منصوری در دادگاه حاضر شدند و علیه ایران شهادت دادند. دیگر شاهدان طرف مقابل که خارجی بودند از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه دادگاه حضور داشتند.

 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برخوردی میان هیات ایران با ملایی، سرلک و منصوری در جریان جلسه دادگاه صورت گرفت یا خیر، گفت: برخورد رو در رو نداشتیم، ما سمت دیگر دادگاه بودیم و هر کدام از آنها طبق برنامه در قسمت جلوی دادگاه حاضر شدند و صحبت کردند.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر