کد خبر: 91477
A

سید رضا اکرمی: مردم توان تامین مایحتاج اصلی خود را ندارند/ مدیران جامعه درست کار نمی‌کنند

سید رضا اکرمی گفت‌: مردم مشکل رفتاری دارند و هم مدیران جامعه درست کار نمی‌کنند؛ یعنی لازم است هم مردم انصاف به خرج بدهند و هم دولتی‌ها با استفاده از موقعیتی که دارند نظارت لازم داشته باشند چون نظارت تنها بدون انصاف مردم به جایی نمی‌رسد و مشکلات حل نمی‌شود.

سید رضا اکرمی: مردم توان تامین مایحتاج اصلی خود را ندارند/ مدیران جامعه درست کار نمی‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛  دلیل ماندگاری بحران‌ها در ایران چیست؟ این سوال و سوال هایی مانند آن این روزها به عنوان پرسشی مهم ذهن عموم جامعه ایرانی را به خود مشغول کرده است. 

 

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در این ‌باره اظهار داشت: مردم ما الان از ۲ سه مورد به شدت در رنج هستند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند. مورد اول این است که بر امور نظارت یا کنترل لازم نمی‌شود. در واقع با اینکه هر کالایی از آهن و لاستیک گرفته تا‌ دارو، لبنیات، تخم‌مرغ و... به وفور یافت می‌شود و انبارها پر از مواد است اما به دلیل فقدان نظارت هر کسی هر چه دلش می‌خواهد و به هر قیمتی که آرزو دارد، عرضه می‌کند و به همین دلیل مردم توان و امکان تامین مایحتاج اصلی خود را ندارند و در نتیجه احساس ناامیدی می‌کنند.

 

این فعال سیاسی در ادامه گفت: مساله دیگر که سبب نگرانی جامعه شده این است که هم مردم مشکل رفتاری دارند و هم مدیران جامعه درست کار نمی‌کنند؛ یعنی لازم است هم مردم انصاف به خرج بدهند و هم دولتی‌ها با استفاده از موقعیتی که دارند نظارت لازم داشته باشند چون نظارت تنها بدون انصاف مردم به جایی نمی‌رسد و مشکلات حل نمی‌شود. برای بهتر شدن شرایط باید دولت،‌ ملت، نظام و مجلس و... همه و همه کار کنند و یک‌طرفه نمی‌شود به نتیجه رسید. این هم معلوم است که بالای سر هر کسی نمی‌شود مامور گذاشت. پس مردم باید انصاف و وجدان داشته باشند و نظارت هم بالای سرشان باشد.

 

او تصریح کرد:‌ مساله دیگر هم این است که من تقصیر را گردن شما می‌اندازم و شما مرا مقصر می‌دانید و... و به همین دلیل نمی‌توانیم موانع را از پیش رو برداریم. برای اینکه همه چیز درست شود باید بنشینیم و به مصداق «وَتَواصَوا بِالحَقِّ وَتَواصَوا بِالصَّبرِ» مقابل تحریم‌ها صبر و استقامت به خرج دهیم و برای خدمت به یکدیگر کوشا باشیم، همچنین با هم صحبت کنیم تا بتوانیم راهی برای عبور از بحران‌ها پیدا کنیم.

 

اکرمی در ادامه افزود: البته فشارهای خارجی‌ای که از طرف دشمنان وارد می‌شود هم بر گرفتاری‌ها تاثیرگذار است. با این حال راه‌حل این است که یاد بگیریم همکاری کنیم. فرقی هم نمی‌کند دولت یا مجلس یا این قوه و آن قوه کار کند،‌ در واقع باید تصمیمی عمومی بگیریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

 

او همچنین توضیح داد: متاسفانه به جای اینکه عادت داریم پشت سر یکدیگر حرف بزنیم، اگر روبه‌روی هم بنشینیم و هر کسی نظرات خودش را بگوید،‌ مطمئن باشید هر مشکلی قابل حل است‌. من نمی‌دانم چرا رادیو و تلویزیون فقط دولتی‌ها را برای اظهارنظر دعوت می‌کنند و هیچ‌گاه ندیده‌ایم که نماینده‌ای از مردم بیاید و نظرات جامعه را از طریق رسانه‌‌ای که باید ملی باشد، منعکس کند.

 

سید رضا اکرمی  در  پایان گفت: تصمیم‌هایی که برای امور مردم گرفته می‌شود باید  دوجانبه باشد؛ یعنی اگر فقط یک گروه تصمیم‌گیری کنند، باز هم عده‌ای پیدا می‌شوند که نارضایتی‌ به حقی داشته باشند.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر