کد خبر: 91536
A

رضا خندان از آخرین وضعیت همسرش خبر داد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، حدود ساعت ۱۱ روز شنبه خبر از بستری شدن همسرش داد و در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «از بند زنان تماس گرفتند و گفتند که نسرین حالش وخیم‌تر شده و به ‌خاطر مشکل قلبی به بیمارستان طالقانی اعزام شد. ما تو راه بیمارستانیم.»

رضا خندان از آخرین وضعیت همسرش خبر داد

به گزارش دیده بان ایران، نسرین ستوده راهی بیمارستان شد. رضا خندان، همسر نسرین ستوده، حدود ساعت ۱۱ روز شنبه خبر از بستری شدن همسرش داد و در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «از بند زنان تماس گرفتند و گفتند که نسرین حالش وخیم‌تر شده و به ‌خاطر مشکل قلبی به بیمارستان طالقانی اعزام شد. ما تو راه بیمارستانیم.»
قریب به ۴۰ روز از اعتصاب غذای نسرین ستوده می‌گذرد. نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر از ۲۱ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده که به نظر می‌رسد همین موضوع و شرایط نامساعد جسمی ستوده، او را راهی بیمارستان کرده است.حالا چند ماهی است که به ‌دلیل شرایط بهداشتی احتمال ابتلا به کرونا میان زندانیان بالاست و در صورت ابتلای چند نفر به ‌دلیل شرایط نگهداری زندانیان، ممکن است فاجعه‌ای رخ دهد. از همین‌رو پس از شیوع ویروس کرونا در اغلب کشورها مرخصی‌های طولانی به گروهی از زندانیان اعطا شد و اساسا در اعطای مرخصی سخت‌گیری‌های کمتری صورت گرفت و حتی مرخصی برخی زندانیان تا چند نوبت تمدید شد.

در این میان همچنین به برخی زندانیان سیاسی یا به تعبیر دستگاه قضایی «زندانیان امنیتی» نیز اجازه مرخصی داده شد. روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه 99 بود که سازمان عفو بین‌الملل درپی شیوع گسترده ویروس کرونا، خواستار آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی در سراسر جهان و ازجمله اعمال این شرایط برای نسرین ستوده در ایران شد. هفتم مردادماه رضا خندان، همسر ستوده اعلام کرد که دادستانی تهران تمام حساب‌های بانکی نسرین ستوده را مسدود کرده است. او در فیس‌بوک خود نوشت که علت توقیف حساب‌های بانکی همسرش برای او مشخص نیست و مراجعاتی که به اداره حقوقی بانک پاسارگاد، دادسرای اوین و دادستانی داشته نیز منتج به نتیجه‌ای مشخص نشده است. او این اقدام را رفتاری در راستای فشار آوردن به خانواده زندانیان در شرایط نامساعد اقتصادی توصیف کرده ‌بود. روندی که به‌ویژه مردادماه امسال و درپی بازداشت مهراوه دختر نسرین ستوده و رضا خندان نمایان شد،   آن‌‌هم باتوجه به اینکه بازداشت دختر نسرین ستوده همزمان با اعتصاب غذای ستوده در اعتراض به شرایط زندانیان صورت گرفت.
نسرین ستوده که خرداد ماه 97 بازداشت شده، به ‌دلیل اتهام‌هایی از جمله «تبانی علیه امنیت کشور»، «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان عمومی» و «اهانت به مقام‌های حکومت» به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که البته ۱۲ سال از آن اجرا می‌شود.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر